Melk

Mijn zoon is nu 1 jaar en op het consultatiebureau kreeg ik te horen dat ik kon overstappen op gewone melk.  Nu lees ik op verschillende sites dat gewone melk nog niet zo goed is en dat ik tot 18 maanden beter nog opvolgmelk kan geven. Wat vinden jullie?
 
Hoi

Tja, vervelend dat ze weer verschillende adviezen geven.
Maar als jouw CB het zegt, dan kan het wel hoor! Ik heb het ook wel gehoord en gelezen. Ik zou het gewoon doen, je merkt wel wanneer je kindje er (nog ) niet tegen kan.
En, volgens mij is het ook een verkooptruc om je kindje anders nog langer aan de opvolgmelk te doen.
Het lijkt me juist beter om hem/haar te laten wennen aan alle gewone producten, dus ook gewone melk!

Succes

Titiana
 
Hoi,

ook ik heb van het CB te horen gekregen dat ik over mag stappen op halfvolle melk maar ik geef nog steeds opvolgmelk van Nutricia aangezien mijn dochter van halfvolle melk wel erg dunne luiers kreeg en ze die peutermelk erg lekker vind, ik vind het wel duur hoor, € 1,30 voor 500 ml. maar voor mijn gevoel zit er meer in dan in gewone halfvolle melk, waar je trouwens wel vitamine D moet bijgeven. Ik mocht van het CB zelf beslissen wat ik wilde, ik geef dus voorlopig nog even peutermelk  en ga dan langzaam toch maar overstappen op halfvolle melk, mijn dochtertje is nu 13 maanden.

Groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan