Melk

Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje een vraag over het geven van "gewone" melk. Mijn dochtertje is nu 8 maanden. Tussen de middag krijgt ze een boterham, ik vraag me af ze daar een beetje gewone melk bij mag hebben. Na het broodje, drinkt ze namelijk geen gewone opvolg melk meer, max 20 cc.
Groeten Di

Als je kindje geen verhoogd allergierisico heeft kun je vanaf 9 maanden dagmelk geven, in het begin aangelegd met wat water.
Je kindje is nu nog ietsje te jong, maar vanaf 6 maanden kun je wel aangezuurde zuivel zoals yoghurt, biogarde, kwark en karnemelk geven.

hallo,

er wordt afgeraden om voor het 1e jaar te beginnen met echte melk.
dit omdat er 'foute" bacterien inzitten, die slecht zijn voor een baby.
zou je kindje nou 11 maanden zijn, zou ik zeggen ja, dat kan je wel doen.
maar 8 maanden vind ik persoonlijk nog wel erg jong. zou het niet doen.

je kan idd wel toetjes geven.
een danoontje start bv. is gemaakt op babymelk.

wel balen dat je kindje tussen de middag geen opvolgmelk wilt drinken.
heb je het al eens geprobeerd om het uit een 'echte' beker te geven?
(gewoon een plastic bekertje)
dat is weer nieuw he. t proberen waard toch?
of uit een tuitbeker?

groetjes, do
mama van nathalia 13 maanden

Hoi hoi!

Max wilde bij zijn boterham ook geen opvolgmelk drinken hoor, die gaf ik bij zijn brood een beetje thee (slap en lauw) en als "tussendoortje" gaf ik hem dan rond een uur of 15.00uur een fles opvolgmelk. Zo kwam hij toch aan zijn flessen op een dag.

Nu hij halfvolle melk drinkt, drinkt hij het wonderbaarlijk wel uit zijn tuit bij zijn brood, dus het kan zo veranderen hoor! :)

Groetjes,

Maris, mama van Max (bijna 15 maanden)

Bedankt voor jullie reacties!
Hier kan ik zeker wat mee, zal in ieder geval eens proberen om haar uit een tuitbeker te laten drinken. En verder op de dag misschien tussendoor eens wat opvolgmelk geven zodat ze wel aan haar hoeveelheid komt. En nog even wachten dus met gewonen melk.
Liefs Dilini

Terug
Bovenaan