melk

Hoe zat het nou ook weer...tot waneer moeten kindjes vitamine d als ze gewone melk drinken?
Ik weet dat het cb dat toen zij,maar ik gebruik geen vitamine d omdat   Mila friso 3 en halvolle melk krijgt en dan hoefde je geen vitamine d te geven.....
groetjes piewie

niet om je in de war te brengen hoor, maar er zijn verschillende meningen over vitD. Ik geef nog steeds bv en daarnaast yoghurt etc. Maar geen vitD. Op het consultatiebureau heb ik uitgelegd dat ik dat niet doe omdat Rêve dagelijks buiten is met minstens ontblote handjes en gezichtje. Daar vinden ze dat goed genoeg.

Onderstaande link geeft nog meer uitleg:
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/vitamines/
vitamine_d_en_kindervoeding.html

verder eten wij hier bleuband goede start, daar zit ook vitD in.

liefs

Esther

He Piewie!

Zolang ze opvolg melk krijgen is het niet nodig om de druppels te geven.
Als ze gewone melk drinken wel
Chris krijgt nog steeds Friso..lust geen gewone melk...dus geen druppels
Hoe is het met Mila?

groetjes Pascal

Milan krijgt nog gewone melk met vitD druppels. Officieel tot drie jaar bij druppelen. Maar voor Jorick heb ik het eigenlijk amper gebruikt. Als de kindjes regelmatig met zon/daglicht in aanraking komen kan het in principe geen kwaad.
Heb zelf besloten dat ik het potje met druppeltjes opmaak en dan stop met vitD. Vroeger hadden ze dit ook niet en als je goed oplet wat je kindje binnen krijgt en daar zit ook vitD in dan kan het volgens mij geen kwaad.

Jolanda

Ik moet eerlijk bekennen dat het potje al weken lang kwijt is en hij dus geen vitD heeft gehad de afgelopen weken. Maar of dat erg is? Wij eten gezond (alleen in snoep veel te veel) dus ik ga er maar vanuit dat hij alles binnen krijgt.

op het flesje staat tot 4 jaar gebruiken
idd bij halfvolle melk
als je kindje voldoende buiten komt (elke dag een half uur ofzo gok ik?) zou het denk ik niet nodig zijn, maar wij redden dat niet (alleen al 2 dagen creche en nu is Ivar bv ziek met koorts, dus niet naar buiten)

Jenneke mv Ivar

bedankt voor jullie reacties,ik wist idd dat als ze opvolgmelk krijgt er geen vitamine d bij hoeft worden gegeven.
Ik geef Mila nu gewone melk tussen de middag en maak nog pap van friso 3,ik wou nu eigenlijk helemaal op de gewone melk.
maar zoals ik het lees moeten ze dit dus toch nog tot drie jaar,jeetje wat lang zeg.

- hey pascal,met Mila is alles ok.
laatste tijd wat ziekjes geweest,maar gaat nu weer prima.
Ze is zo lief en tevreden en bijna altijd vrolijk.
Ik lees net de topic dat chris loopt,wat geweldig!
groetjes piewie

Terug
Bovenaan