melkproducten

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Ik ben en tijdje niet geweest omdat ik het gewoon heel druk had en elke keer niet lekker ben.
Maar ik heb een vraag. Ik drink helemaal geen melk ok geen drinkyoghurt vla of dat soort dingen Ik vind het gewoon zo vies. Ik ben nu bijna 9 weken en is dit nu heel erg of zou ik gewoon calcium tabletten kunnen nemen.

Ik hoop dat jullie het weten.

gr,
Linda

Hoi, eet kaas!
Dat mag toch ook..
En melk met smaak?
Yoghurt met iets erin?
Volgens mij is het wel belangrijk om iets te nemen, en tabletten is naar mijn idee vaak alleen maar een aanvulling?
Vraag het je arts maar eens..
Groet R

Ik lust zelf ook geen gewone melk maar probeer op werk met de lunch toch een bekertje vifit o.i.d te drinken.
Lust je ook geen yoghurt? Je kan daar eventueel ook wat fruit (aardbeien, banaan) in doen, heb je meteen 2 vliegen in 1 klap!
Geen idee of je extra tabletten in mag nemen, ik slik nog wel van Davitamon Fem Natal maar dat is dus echt bedoeld als AANVULLING van je dagelijkse behoeften en niet als vervanging!

Vond dit op de volgende site er stond nog meer moet je maar even kijken:
http://www.e-gezondheid.be

Zwangere vrouwen die heel weinig melk drinken, lopen een groter risico om een kindje met een laag geboortegewicht ter wereld te brengen. Het lijkt erop dat dit effect te maken heeft met de vitamine D die zich in de melk bevindt.

Succes L81 (30wkn)

Hoi Lin,

Ik denk dat het wel belangrijk is om te proberen het op een natuurlijke manier binnen te krijgen. Bijvoorbeeld door kaasproducten of misschien dat je wel bijvoorbeeld kaassaus ofzo bij je avondeten kan nemen. Lust je geen slagroom? Of ijs? Of pudding? Het zijn natuurlijk de vetste melkproducten, maar elke dag een kleine portie moet toch kunnen?
In Taksi zit ook melk trouwens.
Misschien dat het wel raadzaam is om het met je vk te overleggen. Tenslotte heb je aan het begin van je zwangerschap je calcium wel hard nodig, voor jezelf maar ook voor de baby.
Groetjes
Wasabimammie!

He Meiden,

Ik lust het gewoon echt niet, geen yoghurt geen vla geen puding zodra ik een hap neem begin ik met kokken. Vifit vind ik nog wel aardig maar als iker nu alleen al an denk word ik al misselijk. En ja kaas heerlijk maar 1 plakje per dag kan nooit genoeg zijn. Ik zal maandag de vk eens bellen en haar om raad vragen.

Jullie bedankt voor de reakties.

gr,
Lin

Terug
Bovenaan