Melkproductie uit balans

Hey allemaal!

Wie heeft voor mij de gouden tip? Ik geef borstvoeding en dat gaat prima. Alleen is mijn linkerborst gigantisch in verhouding met de rechts en hij blijft maar groter worden en meer melk produceren.

Mijn lactatiedeskundige zei dat ik moest gaan voeden volgens dit schema; 2 x rechts , 1 x links, 2 x rechts enz.
En dan de linkerkant goed koelen en ibuprofen.
Nou ik kan jullie vertellen... Dat is niet te doen! Wat een pijn! Koelen verlicht iets...
Ik slik overigens nog geen pijnstillers... En anders zou ik nog paracetamol pakken in plaats van ibuprofen.

Heeft iemand de gouden tip om dit minder pijnlijk te laten verlopen? Of een andere manier om ze beter in balans te krijgen?

Ik heb een siliconen kolf die zich vacuumUigt rondom borst en zo melk opvangt terwijl er uit andere borst gedronken wordt, zonder dat het verder echt stimuleert. Dit hielp mij enorm toen jk in een borst stuwing had. Ik liet baby aan de dunne borst drinken en kolf op andere borst, zodat daar wel wat uit kwam. Ik heb niet het idee dat dr borst daardoor alleen maar meer melk aan maakte, dus voor mij hielp het.

Ik zou de druk eraf kolven, zo stimuleer je minimaal en is het misschien iets beter te doen. Misschien wel even informeren of dit kan. Ik ben geen expert natuurlijk.

Het is normaal hoor dat de ene borst meer produceert dan de ander. Tenminste, niet alle vrouwen krijgen dezelfde hoeveelheid moedermelk uit beide borsten. Bij mij geeft rechts bijna 2x meer dan links, altijd al zo geweest en dat is prima zolang m'n dochter voldoende binnen krijgt.
Heeft te maken met de klieren in de borsten. De ene borst kan meer melkklieren hebben dan de ander en dus meer produceren dan de ander.
Maar...als je meer balans wilt hebben, lactatiekundige inschakelen, kolven kan helpen (kolf de borst waar niet uit gedronken wordt), en ik zou niet te veel ibuprofen slikken ivm borstvoeding, paracetamol mag wel.

Dankjewel voor je reactie! Dat wist ik helemaal niet!!! Ibuprofen heb ik niet genomen ook al was dat wel het advies. Liever even veel pijn dan dat onze dochter het binnenkrijgt.
Ik had al een lactatiedeskundige ingeschakeld ☺️ haar schema was flink afzien en pijnlijk maar het heeft wel geholpen. Mijn dochter drinkt nu twee keer rechts en een keer links. Kolven doe ik even niet meer want dan is het eind helemaal zoek. Plus ik heb al ruim 2.5 liter in de vriezer liggen ??

Terug
Bovenaan