Melkproductie verhogen

<p>Hallo, </p><p>Als mama van een pracht van een dochter ben ik een tijdje geleden ook begonnen met afkolven. Door enorm verkouden te zijn, kolf ik dagelijks nu nog maar 1x af en graag zou ik mijn productie terug verhogen en meerdere malen per dag afkolven.</p><p> </p><p>Hebben jullie tips om mijn melkproductie terug omhoog te krijgen? </p><p> </p><p>Dankjewel!</p>
 
Om je productie te verhogen zul je veel moeten stimuleren; ofwel door je dochter veel aan te leggen, ofwel door regelmatig te kolven. 
Zorg dat je zoveel mogelijk rust neemt en je lekker ontspant. Focus bij kolven niet op de opbrengst, als je nu stimuleert zal de opbrengst uiteindelijk gaan toenemen maar dat heeft misschien een aantal dagen nodig. 
Je kunt ook met kolven het clusteren van je dochter nadoen door te clusterkolven/powerkolven. Hier lees je daar verschillende manieren over.
Bij het aanleggen kun je meerdere keren van borst wisselen, je geeft dan 3, 4 of misschien zelfs meer borsten. Telkens zit er weer wat melk in je borsten en door vaker van kant te wisselen krijgen je borsten telkens het seintje om meer melk aan te maken wat je productie zal verhogen.
 
Terug
Bovenaan