melkzuur bacterie

Hoi allemaal

ik heb een vraagje.
Ik wil graag goede morgen gaan drinken omdat daar veel vezels in zitten en ik moeilijk kan eten s'morgens.
Maar daar zitten melkzuur bacterien in.
Mag je dit wel hebben als je zwanger bent?

groetjes schorpioen
 
Hoi,

Volgens mij wel, dat zit volgens mij in (bijna) alle zuivelproducten. Ook in kwark bijvoorbeeld en je mag gewoon kwark eten tijdens de zwangerschap. Kijk anders eens op voedingscentrum.nl daar staat vaak ook wel nuttige informatie op.

groetjes kirsten
36w5d
 
hoi

Zover bekend mag je goede morgen gewoon drinken. Eerste zwangerschap dronk ik dit bijna iedere dag. En je mag ook Yakult drinken dus zou niet weten waarom dit niet.

Gr. nancy
 
Sterker nog, in het meer alternatieve circuit wordt aangeraden om in de laatste weken van  de zwangerschaps melkzuurbacterien te nemen. In de vorm van zo'n drankje of als pillen.  Dit omdat dit voorkomt dat de candidabacterie die bijna elke vrouw van binnen heeft bij de geboorte in de spijsvertering en daarmee  in de darmen van je baby komt. Dit geeft zeg maar een betere start.  
Ik heb trouwens ook melkzuurbacterieen  voor kinderen gebruikt toen mijn dochtertje darmkampjes had. binnen een dag was ze er vanaf en ze zijn nooit meer teruggekomen.  Toeval? Zou kunnen, maar je weet maar nooit....  

groetjes,
Tineke
 
Terug
Bovenaan