Men denkt dat ik nog steeds zwanger ben...

Zoals de meesten al wel hebben gelezen is onze zoon Jasper veels te vroeg geboren. Hij doet het geweldig, maar ligt natuurlijk nog even in het ziekenhuis. Met 2 kids thuis ga je alleen niet op de bank zitten. En dus sta je anderhalve week na je bevallling gewoon weer boodschappen te doen.

En dan krijg je interessante reacties op je 'overtollige vet op een specifieke plaats'. Namelijk, daar waar een baby behoort te zitten. Tja, en ik loop helaas nog niet met een kinderwagen, dus denkt "men" dat ik zwanger ben. Heb al begripvolle opmerkingen gekregen over het niet-eten van rauw vlees: 'ach ja, dat mag je natuurlijk niet' (ik ben vegetarisch...) en bij de kassa: 'ga maar voor hoor, ik ben niet zwanger'... (eh, nee ik ook niet meer...).

Ik kon het ze niet kwalijk nemen, en moest er naderhand smakelijk om lachen. Maar op dat moment was het behoorlijk zuur... ik had ook nog het liefst mét buik rondgelopen. Of op zijn minst mét gevulde kinderwagen...

Mijn advies als je pas bevallen bent: ga vooral mét baby naar buiten!!! Dan kijken ze naar de spruit en niet naar je buik die ooit plat (of heeel bol) was.

Groet en sterkte met de laatste loodjes,
Aafke

Hey Liekie!

Wat herkenbaar :) Alleen bij mij is het niet van de extra kilo's.... (Ben zelf van de aprilmama's) Mijn dochtertje is op 29 maart geboren en ik zie er ook nog steeds zwanger uit.... maar dat is met dank aan een vleesboom van 13 bij 18 cm.... In de winkels vragen ze altijd hoe lang ik nog moet als ik zonder dochterlief boodschappen doe en gisteren de mooiste opmerking... zit ik bij de gynaecoloog voor nacontrole, zegt iemand in de wachtkamer: Ja maar dat is toch niet jouw kind? ECHT BIZAR...

Dus ik: neeee ik ben niet meer zwanger en ja dit is mijn dochter... Ze is nu bijna 7 weken...

Terug
Bovenaan