Mengen bv/kv

<p>Hoi!</p><p>Ik ben inmiddels weer aan het werk en kleine krijgt bij de oppas 2x afgekolfde melk. 140ml. </p><p>Op het werk kolf ik ook 2x. Maar dan kom ik maar tot 160 in totaal. </p><p>Kolven gaat bij mij niet zo fijn omdat het borstschild te groot is, zelfs de kleinste van Medela. Dus extra kolven is ook niet echt een pretje.. </p><p>Nu vroeg ik mij af of ik ook kunstvoeding zou kunnen mengen met bv. Dus bijvoorbeeld 50cc aanmaken met flesvoeding en dan de rest bijvullen tot 140cc met bv? </p>

Ja hoor, dat gaat prima. Ik heb op die manier nog maanden bv kunnen geven toen ik werkte.
Ontzettend fijn juist dat je kind niet volledig afhankelijk is van jouw bv en dat het toch alle antistoffen nog binnenkrijgt en je die speciale momentjes met je baby behoudt. 

Kan prima inderdaad! Ik geef al 5 maanden combi. Geef nu wel of een heel flesje kv of heel flesje bv, maar die van mij lijkt beide even lekker te vinden En vind zelf een heel flesje van het een of ander makkelijker maken ?
Je hebt trouwens ook nog verkleiners voor in je schilden, zoals deze:
https://www.moedermelknetwerk-borstkolfwinkel.nl/borstschild-tepelkussen.html
Misschien helpt dat nog?

Mengen kan maar is dat wat je wilt? Mijn ervaring is ook dat het kolven even tijd nodig heeft. Het is toch anders dan voeden. Ik kolfde in de eerste maanden werken ook standaard 100 ml te weinig en inmiddels kan ik kolven wat mijn zoontje drinkt. Bij een lactatiekundige kun je een kolfconsult doen om een andere kolf uit te proberen.. horigen heeft een ander materiaal borstschilden, misschien is dat fijner..

Ik kreeg er met kolven niet genoeg uit en ben ook bv en kV gaan combineren. Ik heb het niet gemengd, omdat ik dan bang was dat er bv over zou blijven en dat vond ik zonde. Aangezien er niet altijd evenveel gedronken werd.  Ik heb het opgelost door eerst de afgekolfde bv te geven en daarna nog kv, tot de gewenste hoeveelheid. 
Voor mij gold het helaas niet dat het kolven meer werd na verloop van tijd. Het gaf mij juis heel veel rust door bv en kv te combineren op de dagen dat ik werkte. Geen stress of het wel genoeg was. Op de dagen dat ik thuis was, gaf ik gewoon bv en dat was gewoon genoeg. Aan de borst is heel anders dan kolven. 

Hier hetzelfde, Amiek. Dat iedereen wel genoeg kan kolven, als je maar graag genoeg wil, dat is helaas niet zo. Voor mij was de combinatie echt top! Het haalt de druk er af, dat vond ik voornamelijk erg prettig. 
Anders was ik echt 6 uur per dag bezig met kolven en voedingen geven, over de dag en nacht verspreid. Dat vond ik in combinatie met 8 uur werk + alle andere dingen die op een dag moeten gebeuren te veel. 

Hier hetzelfde als AmiekJ. Ik kolf net niet genoeg dus 1 flesje (van de 3 voedingen in totaal) wordt aangevuld met kunstvoeding. Heel fijn dat het kan toch? Niks mis mee en zo kan ik wel doorgaan met bv. Met de medela kolf kreeg ik er veel minder uit dan met de horigen. Heel iritant, kolven is al niet leuk, dan komt er niet genoeg melk en had steeds ruzie met het medela ding. (Als er ook maar iets 1mm scheef zit of nog vochtig is deed ie t bij mij niet goed) Dus bij mij hielp het wel om een andere kolf te proberen. 

Terug
Bovenaan