Mengen friso comfort en friso extra, ervaringen?

Hoi,

Onze zoon is nu 2 weken oud en wij geven hem friso comfort. Hij krijgt nu al 110 cc per fles en dan 6 à 7 flessen per 24 uur (hij was 9 pond bij de geboorte). Hij trekt het net 3 uurtjes tussen de voedingen. Omdat hij toch vrij veel melk binnen krijgt (hij mag officieel 675 cc per 24 uur) heb ik het idee om de friso comfort te mengen met de friso extra. Dit om de tussenposen te rekken naar misschien 4 uur. De friso infolijn zegt dat het mag maar het consultatiebureau heeft het liever niet. Volgens hen moet ik hem gewoon minder aanbieden/geven.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Groet, Wendy
 
Hoi Wendy,

Het komt mij heel bekend voor :) Zoonlief was en is ook zo'n lekkere eter. Wij hebben destijds ook de overstap gemaakt naar een combinatie van extra met comfort. Het is goed te doen en ik snap niet zo goed waarom het CB er niet positief tegenoverstaat terwijl mijn CB het juist adviseerde om te proberen. Op het moment dat wij het gingen doen was mijn zoontje 4 weken en spuugde behoorlijk (vandaar de comfort), maar had ook last van obstipatie (nogmaals een reden om comfort te gebruiken). Het was telkens huilen om eten en het dan maar net 3 uurtjes volhouden en vaak lukte dat nog niet eens. Hij zat op 4 weken dan ook al op eigenlijk teveel melk.  Toen wij een combi van comfort met extra gingen toepassen hebben we de hoeveelheid in de flessen weer genormaliseerd (nu ja, een beetje want we deden in iedergeval 30 cc minder in de fles). Meneer was tevreden en vond het opeens allemaal goed. Hallelujah :)  Ook het spugen werd minder, dus dat kwam eigenlijk doordat zijn maagje het niet allemaal kon verwerken (we waren hem dus eigenlijk aan het overvoeren). Nu is en blijft hij wel een veelvraat, maar het is met behulp van extra een tijd lang goed in de hand te houden geweest. Ik zou dus zeggen: probeer het. Begin met 1 schepje extra en de rest comfort en schroef je hoeveelheid een beetje terug. Het kan wel een paar dagen duren hoor voordat je de juiste combi hebt gevonden, maar het is zeker de moeite waard.  

Wat je ook nog zou kunnen proberen is over te stappen naar een combi van extra met normaal en dan johannesbrood pitmeel (nutriton) erin. Wij hebben dat eerst geprobeerd, maar zoonlief reageerde daar niet zo goed op want de obstipatie kwam in alle hevigheid terug. Wij zijn dus comfort en extra gaan geven en hebben de johannesbroodpitmeel links laten liggen. Ik heb echter verhalen gehoord dat dat ook prima werkt tegen spugen en obstipatie.  

Succes en laat eens weten wat je gaat doen.

Groetjes,

Bella  
 
Hoi Bella,

Bedankt voor je reactie. We hebben de sprong gewaagd en zijn vandaag begonnen met 1 schepje extra en 2 schepjes comfort op 90 cc water. Kijken hoe dat gaat en dan langzaam naar 2 om 2.
Ik geef de comfort omdat ik daar goede ervaringen mee hebt met onze dochter ivm krampjes. Ik heb eigenlijk nooit los jbpm in een fles gemengd. Misschien is dat ook nog een oplossing als dit niet werkt.

Groet,
Wendy
 
Je kunt Friso Comfort en Extra mengen, maar hou dan wel rekening met de verschillende manieren van klaarmaken. Comfort moet je aanmaken met water dat net van de kook is, anders werkt het niet. Extra maak je aan met handwarm water.

Beste is om een flesje 60/2 Comfort te maken en een flesje 30/1 Extra en die dan bij elkaar te doen.
 
Hey Dirksmama,

Volgens de verpakkingen van Friso maak je beide melkproducten klaar met water dat net van de kook af is (ongeveer 75 graden). Dat kan je dan aanvullen met koud water.

Groet,
Wendy
 
Hoi Bella,
Sinds gisteravond doe ik 2 om 2 schepjes. Vanacht was het 22.00, 03.00 en 07.30 uur. Vandaag nog even afwachten.
Als ik geen verschil merk ga ik helemaal over op de extra en deze dan misschien mengen met jbpm.

Groet,
Wendy
 
Terug
Bovenaan