Mengen van afgekolfde melk

<p>Hoi hoi,</p><p>Ik vroeg me af of je afgekolfde melk kan toevoegen aan eerder afgekolfde melk die al in de koelkast staat. </p><p>Daarnaast vroeg ik me af hoeveel ml melk ik kan geven. Onze kleine man is drie weken oud. Hij krijgt meestal 7-8 voedingen per dag, borstvoeding. Ik wil proberen af en toe een flesje afgekolfde melk te gaan geven, maar vraag me af hoeveel ml ik dan kan/moet geven</p>
 
Je kan afgekolfde melk wel toevoegen aan oudere maar dan houdt je de houdbaarheid aan van de eerste melk, zou la leche league aanhouden voor advies over hoelang het houdbaar is
je kan een baby nooit teveel bv geven zou gewoon eens 60 ml proberen en als hij dat helemaal opdrinkt kan je meer proberen, niet omdat hij niet meer mag maar omdat kolven gewoon tijd en energie kost ?
 
Kijk vooral eens op deze site! https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles

Er is opzich geen verplicht minimum of maximum, maar wel fijn om een richtlijn te hebben inderdaad. Bij ons werkte dit altijd prima toen onze kleine man regelmatig een flesje afgekolfde melk kreeg!
 
Je kan het bij elkaar doen maar zorg er dan wel voor dat de verse melk ook eerst gekoeld is in de koelkast voordat je het toevoegd aan de oudere melk. 
 
Qua hoeveelheid...: Mijn dochter is vandaag 4 weken oud (weegt nu 4200 gram)
Ze drinkt flesvoeding, wat varieert tussen 100-130cc, elke 3 uur (soms 2.5 uur, soms 4 uur ertussen) Ik bied voedingen van 130cc aan en kijk wat ze daarvan opdrinkt.
Dus ik zou flesjes van 130 aanbieden, kijken wat hij daarvan opdrinkt. Als je ziet dat hij dat structureel niet opdrinkt, geef je wat minder. Zonde om steeds 30cc weg te moeten gooien. 
 
Als je kindje nog niet eerder uit de fles heeft gedronken zou ik starten met kleine beetjes, 20cc ongeveer. Je geeft dan eerst de borst en als hij geen hele erge honger meer heeft kun je oefenen met de fles. 
Voor een hele voeding uit de fles is de richtlijn van la leche league handig.
Lees ook even dit over het geven van de fles.
 
Mijn dame van 3 week drinkt ook bijna volledig afgekolfde melk. Ongeveer 90 ml per keer. Ik zou ook beginnen met 60ml ofzo en dan meer als erom gevraagd wordt. Flesvoeding weggooien vind ik geen enkel punt, maar afgekolfde melk heb je hard voor gewerkt!
Mijn dame drinkt trouwens vrolijk ene moment uit fles en ander moment borst, dus daar heb ik geen ervaring mee.
 
Ik zou ook beginnen met 60 cc en dan telkens met 30cc omhoog! Kijken naar de behoefte van jouw kindje!Door te weinig melkproductie geef ik bijvoeding! Vanaf geboorte 60 en nu na 6 weken 3x 90 cc en 4x 120cc daarnaast drinkt hij voor de 90cc aan de borst, dus ook 3x! Ik kolf per dag 100 cc en dat krijgt hij als laatste voeding ( de 7e)! Tussen elke voeding zit 2,5 tot 3 uur! Behalve s'nachts dan kan er 6 tot soms 7 uur tussen zitten! Hij geeft zelf heel duidelijk aan wanneer hij voeding nodig heeft! 
 
Terug
Bovenaan