mening gevraagd over avent-tuitbekers

hoi,
ik had een vraagje misschien weten jullie antwoord,
myn zoontje is 35 maand en drinkt voornamelyk uit een anti-lekbeker,
nu heb ikdie flesjes van avent die je kan ombouwen tot anti-lekbeker met een witte tuit,vanaf 6maand(geloof ik) en een groene voor oudere kinderen.
ze werken prima en hy drinkt er ook heel gemakkelyk uit maar eigenlyk drinkt hy byna nooit uit een glas of andere beker.
ik vind het vooral lastig als hy ergens mee naartoe moet en ik vergeet die beker..
maar wat ik eigenlyk weten wou,is het verantwoord,ik bedoel,is het 'schadelyk' om een bepaalde reden? wat denken jullie?
 
Voor zover bij mij bekend, is het drinken uit een gewone beker of een gewoon glas, goed voor de motoriek van de mond en tong. En dus beter voor de spraak. En voor de tanden natuurlijk (met tuit komt het drinken meer voor in de mond, heb ik me laten vertellen)
Ik ben trouwens na de tuitbeker, af en toe slokjes gaan aanbieden uit een glas (hield ik zelf vast) en ben eerst overgestapt op een beker met een rietje (ook goede oefening voor de mond) Wel met deksel trouwens, anders blijf je dweilen. Ongemerkt konden ze ook gewoon uit een glas drinken.....
Zo had ik dus verschillende soorten bekers en raakten ze niet gewend aan een en dezelfde.... De rietjes bekers, heb ik van tupperware, de deksels zijn bij mij ook te gebruiken op de plastic bekers met jip en janneke van de HEMA.

Succes
 
Tja, ik ben het wel met mijn voorgangster eens, ook ik heb  daar over  gelezen en heb je zelf wel een gesprobeerd om uit zo'n beker te drinken, je moet echt ontzettend hard zuigen,  niet echt een voorbereiding op het echte werk, lijkt mij.  En ik zie ook heel veel kinderen de hele dag uit zo'n beker lurken omdat  hij toch door het huis zwerft omdat hij toch niet kan lekken en dat is weer erg slecht voor de tanden. Maar het is natuurlijk altijd je eigen keuze en stel dat je kind niet uit iets anders wil drinken, je wilt wel dat hij vocht binnen krijgt. Ik hoop dat je er wat mee kunt!
 
hallo
ik weet het wel,jullie hebben gewoon gelyk en daar waar het de spraak betreft,
ligt het by my gevoelig want rik praat laat.
niet dat ik me er echt zorgen over maak,maar ik wil ook niet dat hy op shool betitelt zou worden als die grote domme jongen ..
het is hier alleen enorm druk geweest met de geboorte van de jongste en ongemerkt zyn er alweer 6 maanden omgevlogen!! maar goed dat van die jip en janneke bekers met deksel en rietje lykt me wel wat,dus op naar de hema!
rietjes vind hy toch wel leuk,alleen was ik dus niet zo slim als jy,want er stond geen deksel op en hy kiepte het gewoon leeg tydens het drinken.
en uit een glas doet hy nu al wel eens héél af en toe,
maar elk beetje helpt!
groetjes en bedankt!anne
 
Een kleine tip die bij mijn 2 kinderen prima hielp was om een beker te gebruiken die aan de bovenkant iets naar buiten uit loopt.Zoals bijv. bij de wegwerp  bekers waar een klein randje aan zit zodat er iets tegen de onderlip duwt. Bij ons hebben ze ook leren drinken uit een beker als ze inbad zitten, ze kunnen dan maar aan knoeien zonder vies te worden. Misschien is er nog een bruikbare tip bij,succes.
Groetjes Siet.
 
hoi,
en of het helpt jullie tips!
in bad drinken vind hy super!dus dat is al een zorg minder,
hy moet het echt gewoon nog leren het is natuurlyk veel gemakkelyker uit een tuitbeker dan uit een open beker!
maar dat van die rietjes was ook een goeie tip,hy dronk gisteren en vandaag al wel appelsap uit een afgesloten beker met rietje en inderdaad als hy hem omkiept (zoals by een zuigfles of tuitbeker) kreeg hy geen drank,haha!
dus blyven proberen!
groetjes en bedankt!
anne
 
Advent bekers. Ons is ook aangeraden om een gewone beker te gebruiken bij de jongste dochter. Helaas ze begrijpt het niet stopt de handen erin, en als je haar het zelf laat doen dan zijn alle kleren nat. Daarom geef ik het drinken gewoon nog uit de advent beker. En ik merk niet het verschil dat onze dochter slechter praat.

Hendrina
 
Voor het oefenen met een echte beker: bij het drinken een schoteltje onder de kin die het drinken opvangt, en dat leegkiepen in een ander bekertje.
Wij zijn op aanraden van het cb met 6 maanden al begonnen met drinken uit een gewone beker en hebben nooit een tuitbeker gebruikt. Is wel even doorzetten en dweilen in het begin, maar ze hadden het best snel door en 't is nu wel ideaal: bekers en flesje drinken mee (ik gebruik die halve liter Spa flesjes) en ze kunnen overal drinken.
 
Terug
Bovenaan