Mening graag:)

Ik moet voor mijn opleiding SPW een werkstuk maken over angsten en fantasieen van de kleuter.
Nou moet ik ook meningen hebben en waar kan ik beter een mening vinden dan op een forum.

Dus ik zou graag van jullie willen weten wat jullie van kleuters vinden met fantasieen en angsten.

Alsvast bedankt!!

Sanne

Hoi Sanne,

Hier moet ik even op reageren want ik ben zelf "kleuterjuf".
Toch vind ik je vraagstelling niet helemaal duidelijk want iedere kleuter heeft fantasieen en angsten...Als ik snap wat je bedoelt vind ik het leuk om te reageren..dusseh..leg je het nog even uit?

Groetjes Maartje

Leuk!! Ik wil ook kleuterjuf worden.

Nou ik wil graag van je weten wat jij vind van de angsten en fantasieen die kinderen hebben. Kinderen zijn al fantasierijk. Soms zien ze spoken of hebben ze een fantasievriendje. Ook vertellen ze wel eens dat mama zwanger is en dat soort verhalen zeg maar. Heb ik het zo wel goed uitgelegd??? Ik hoop het.

Groetjes Sanne

Hoi Sanne,

Ik zal het proberen om mijn mening neer te zetten. Wat je beschrijft is zo breed, maar goed..ik doe mijn best.

Oja, weet je waar je je berichtje trouwens nog beter kunt zetten??? Op het forum van 4-8 jaar. Je hebt dan echt vaders en moeders van kinderen met die leeftijd te pakken!

Ik vind het leuk dat kinderen veel fantasie hebben. Een poppenkastpop is voor kinderen al helemaal fantastisch. Als je die gebruikt geloven ze soms echt dat de pop echt leeft. Dat is leuk, maar het heeft ook een nadeel..sommige kinderen zijn dus extra snel bang voor dingen. Want als er in iets als een pop of een knuffel echt leven schuilt..

Verder vind ik dat je moet uitkijken met fantasievriendjes. Ik ben zelf christen en geloof dus in een wereld tussen hemel en aarde. Fantasievriendjes kunnen daarom gevaarlijk zijn omdat kinderen echt vreemde dingen kunnen gaan zien.Ik geloof dat slechte geesten zich kunnen manifesteren als een leuk vriendje..(maar goed, dit gaat denk ik veel te ver om hier even neer te zetten).

Als juf vind ik het ook leuk om mee te gaan in de fantasie van kinderen. Dit jaar had ik natuurlijk zwangerschapsverlof met Sinterklaas, maar anders had ik af en toe geroepen dat ik weer een Piet op het dak zag.

Ik wil nog wel veel meer vertellen..maar ik hou het nu even hierbij omdat ik nog niet zoveel zin heb om aan mijn werk te denken..Mijn verlof is over twee weken alweer helemaal voorbij.

Succes met je werkstuk!

Groetjes Maartje

Ja nou.

Ik heb er een van nu 2,5 en sinterklaas is geweest.

Om de 1 of andere rede zegt hij sindsdien tegen bananen en een halve maan dat het een zwarte piet is

Dat zal met de loop ter tijd wel over gaan maar ach rijke fantasie heeft ie wel

Terug
Bovenaan