Mening graag :)

Ik moet voor mijn opleiding SPW een werkstuk maken over angsten en fantasieen van de kleuter.
Nou moet ik ook meningen hebben en waar kan ik beter een mening vinden dan op een forum.

Dus ik zou graag van jullie willen weten wat jullie van kleuters vinden met fantasieen en angsten.

Alsvast bedankt!!

Sanne
 
Hoi,

Tja een mening, ik vind het heel moeilijk. Mijn dochters zijn bang voor draken, donker buiten, grasmaaiers, en al dat soort dingen, maar genieten van de verhalen die ze erover horen en lezen. Ik denk dat een kind zo bang is als ze gemaakt worden. Ze fantaseren over dingen die naar mijn idee ingegeven worden door de ouders, of niet rechtgezet worden.

Mijn dochters zijn over het algemeen gezonde meiden, maar eigenlijk merk ik niets van bang zijn of fantaseren. Maar misschien sla ik nu de plank helemaal mis?

liefs lin
 
Mijn zoon van bijna 4 die is in zijn spel wel aardig aan het fantaseren. Dan heeft hij het over pappa zijn werk en dan opeens heeft hij een rij auto's achter elkaar. Oeps auto zit in sloot tu ta tu ta en dan haalt hij zijn takelauto om de auto er uit te halen. Het is meer al spelende fantasie dat hij dingen bedenkt. Angsten heeft hij niet echt alleen voor de dorpsgracht bij ons daar zitten allemaal monsters en spinnen in. Daar is hij bang voor maar dat komt ook wel door ons zelf want afgelopen zomer was hij ontsnapt en mooi alleen bij de dorpsgracht. Het idee alleen al hij kan niet zwemmen niks en toen hebben wij zelf hem dit wijs gemaakt. Hij mag van ons alleen bij ons in de tuin spelen nog niet buiten op straat ofzo. Niet alleen.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt voor je studie!
Suc-6!

Groetjes,
Rosaly
 
Hoi. kinderen fantaseren heel wat af zo is haar vriendinnetje onder mijn billen verdwenen omdat ik niet doorhad dat ze die even gauw bij ons thuis had gefantaseerd en ze op de bank zat.
Ik denk dat kinderen niet gauw bang zijn uit zichzelf maar dat het meer uit de omgeving komt vecht je samen tegen de enge monsters of zeg je gewoon di bestaan niet dan voelt een kind zich wel in de kou staan.
Mijn dochtertje 4jr heeft ook geen angst voor een dood persoon (10-12 is opa overleden)
 ze heeft hem zijn luchtje opgedaan en veel tekeningen  meegegeven, ze vind het voornamelijk niet eerlijk.
Maar in gesprek met haar beste viendin ook 4 jr onder het kippen door mijn opa is een sterretje ja de mijne ook   en klaar is de discussie.
Al vertelde haar moeder mij dat ze in de auto vroeg of D. haar opa nou bij haar opa in
de kist lag . maar of dat fantasie is?
hoop dat je er wat mee kan succes Petra  
 
Hallo, ik denk dat je weinig reacties hebt omdat je vraagstelling een beetje te algemeen is. Wat vind je van kleuters en hun angsten en of fantasieën. Wat moet je daar op antwoorden. Ik vind ze leuk........... of ik vind ze niet leuk. Wat wil je er precies over weten. Elke kleuter heeft zijn fantasieën en angsten!
 
Terug
Bovenaan