Mening over ambachtelijke babyvoeding

Beste allen,
Sinds de geboorte van onze zoon (nu 13 maanden oud) koken wij zelf voor hem en vriezen dit per portie in. De maaltijden zijn smaakvoller en bovendien weet ik exact wat er in zit. Ik ben nu bezig onderzoek te doen of dit concept ook aanslaat in de markt. Dus ook te gaan produceren en verkopen.
Wat is jullie mening hierover en wat zou een overweging kunnen zijn, waarom wel en waarom niet? Graag jullie mening! Alvast dank.

Groet van Mads
 
Ik werk in de levensmiddelenindustrie en ik weet wel dat als je dit op grotere schaal wilt gaan doen, je andere productie-methodes gaat krijgen. Dan verandert al snel het type ingredient, want het zal langer houdbaar moeten zijn om het logistiek te kunnen krijgen waar je het hebben wilt. Verder zijn er behoorlijk strenge richtlijnen voor de productie van babyvoeding, naast alle richtlijnen die je ook nog nodig hebt voor de productie van voeding. Ik denk dat het dus een behoorlijk pittige weg is die je voor je hebt en ik vraag me af of er voldoende markt hiervoor is. De bekende "potjes" die nu op de markt zijn, zijn kwalitatief ook goed en uitgebalanceerd en de mensen die graag precies willen weten wat er in zit, zullen waarschijnlijk zelf blijven kopen.
Ik vind het overigens wel een sympathiek idee, maar ik denk dat de uitvoering te complex is.

succes!
 
Ik denk dat het je niet zal lukken om te voldoen aan alle richtlijnen wat babyvoeding betreft.
Bovendien als jij de voeding maakt, weet ik niet helemaal exact wat erin zit.
En zelf koken is zo makkelijk, dat doe ik gewoon zelf.
 
Bedankt voor de reacties!
@Reisa, Esk: ik ben volledig op de hoogte qua voedselveiligheid. IN het dagelijkse leven ben ik werkzaam als inspecteur voedselveiligheid en toets ik bedrijven of aan wetgeving wordt voldaan. Oorspronkelijk ben ik opgeleid als kok. Dus dus deze combi kan ik heel goed benutten...
Ingrediënten zullen afkomstig zijn van gecertificeerde leveranciers. Etikettering zal moeten voldoen aan de richtlijnen en dit zal ook extern door een lab onderzocht worden. Dit even als extra informatie.
 
ik ook kook ook zelf voor mijn meisje, potjes hoeft ze al heel lang niet meer, en die potjes zijn een fase en gaat weer over. Ik denk dat je je kindje het snelt kan laten wennen aan je eigen huishouden dan eet het mee en is het gewend wat het krijgt.

Hier gaat alles erin....Dus is ze voor ons goede eter.....Dingen die wij niet met regelmaat eten kent ze ook niet en zal ze dus langer nodig hebben om er aan te wennen.
Nee ik kook liever zelf dan weet ik wat erin gaat eet ze het snelst mee en draait ze mee in wat wij belangrijk vinden.
Ik ben verlost van de potjes en naar mijn mening hoe eerder hoe beter!
 
Hoi,
Ook ik kook al voor de kinderen als ze klein zijn, vanaf 1jaar eten ze hier volledig met de pot mee (uitgezonderd heel pittig eten)
Ik zou een ambachtelijk potje niet eerder kopen dan bijv olvarit denk ik, a omdat ik ook dan niet zeker weet wat erin zit b omdat die vaak eens stuk duurder zijn en voor die keer dat ik een potje koop ben ik dan iemand die meestal een bekend merk neemt omdat er mij teveel verschillende potjes zijn en ik toch niet weet wat nou goed/beter is!!
Ik ben gewoon voorstander van elke dag zelf vers koken, dus het ene potje of het ander is mij dan om het even!!

In ieder geval succes
 
Hier komen potjes sowieso het huis niet in dus voor mij zal het niets zijn.

Ik kook lekker zelf en mijn dochter gewoon mee sinds ze 6 maanden oud is (de dingen die een kindje van haar leeftijd mag eten uiteraard ;)), ik geef haar eten volgens de "Rapley Methode", lekker zelluf doen dus. Ze is nu ruim 8 maanden oud en eet ontzettend goed en lust alles, van brood tot spruitjes tot witlof

Waarom zou je je kindje überhaupt potjes met gepureerd voedsel geven terwijl ze gewoon zelf stukjes kunnen eten?

Groeten
 
Terug
Bovenaan