Mening over babynaam!

Hoi allemaal!

Sinds een paar weken ben ik in verwachting van ons eerste kindje! ? Dolgelukkig nu en het verzinnen van namen kan beginnen. Vanaf het moment dat ik er mee bezig was is de naam Manoy niet meer uit mijn hoofd gegaan. Ik heb deze naam ooit eens onder een blog zien staan en heb het verder nooit ergens gehoord. Dit is leuk want, super uniek! Tegelijkertijd ook lastig omdat veel vragen onbeantwoord blijven omdat het zo onbekend is.

Wat vinden jullie van deze naam?
Is het volgens jullie een meisjes of jongensnaam?
Is er iets te verzinnen waardoor hij of zij gepest gaat worden met deze naam?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen!

Ik vind het een leuke naam,nooit gehoord maar toch geen gekke naam ofzo!

Ik vind 'm unisex of voor een jongen, voor een meisje niet zo. Dat zou ik persoonlijk moeilijk vinden aan zo'n naam, ik hou van uitgesproken meisjes- of jongensnamen en niet van unisex. Ik wil dat mensen op papier direct kunnen zien aan de naam of m'n kind een jongetje of meisje is. Maargoed, dat is persoonlijk natuurlijk :) Leuke naam hoor!

Ik vind het geen hele gekke naam, maar niet mijn persoonlijke smaak. Dan vind ik zelf de naam Manu (oe klank) bijvoorbeeld leuker. Ik vind het zeker wel een unieke naam! Ik zou bij de naam in ieder geval denken aan een jongetje.

Is het dan Manoj of Manowie? Ik vind de tweede klank het leukste, maar dan zou je het misschien eerder als Manoï ofzo spellen. Manoë of Manoé kan ook nog. 
Anders doet het me een beetje aan ahoy denken. Het is op zich geen gekke naam. Maar dan niet echt mijn smaak. Juist omdat het onbekend is kan het voor een meisje of jongen. Dat onderscheid wordt toch al steeds minder tegenwoordig toch?

Haihai,
Een bijzondere naam, nooit van gehoord. Ik zou echt geen idee hebben of ik te maken zou hebben met een jongen of een meisje... dus echt uniseks denk ik?!

Dank je wel voor jullie reacties! Je zou het dan inderdaad uitspreken als Manoj. Leuk om ook de variaties erbij te horen want die vind ik ook leuk! Zelf zou ik de naam alleen aan een zoontje geven en niet een dochter dus vandaar de vraag waar jullie aan dachten. Denk inderdaad dat het voor beide kan als ik het zo hoor. In ieder geval geen schokkende dingen waar hij eventueel gepest mee kan worden, dat is het belangrijkste!

Terug
Bovenaan