meningsverschilletje

Hallo dames

Graag jullie mening over het volgende:

Ik ben nu ruim 18 weken zwanger en we hebben dus binnenkort de 20-wekenecho.
We willen zelf heel graag weten wat het geslacht van ons ukkie is. Maar mijn man wil iedereen dus vertellen wat het word en ik wil dat absoluut niet.... Ik vind cdat dat een geheimpje is wat je samen hebt en je moet je kind in de toekomst toch met iedereen "delen" dus dit kunnen we dan naar mijn idee best even voor ons houden. We kunnen tegen supernieuwsgierige mensen gewoon zeggen dat we het dan niet willen weten, dan hoeven ze ook niet te zeuren....

Hoe denken jullie hier over???
Groeten Go

Hallo, eerlijk gezegd vind ik het nogal ouderwets om je mond te houden. Je weet wat het wordt maar niemand mag het weten en de spulletjes die je dan hebt gekocht moet je ook 'verstoppen' want ja, blauw of roze...bovendien moet je goed nadenken om je niet te verspreken dat je dus altijd 'het' zegt terwijl je zelf al een heel goed beeld hebt van je kindje. Ik heb bij allebei de zwangerschappen meteen verteld dat het jongetjes waren en dat vond ik erg prettig. Het is iets van jullie beiden dat klopt maar zoiets delen is toch ook hartstikke leuk? bovendien is de naam toch ook nog een verassing? want nee, die delen we nog even niet met de buitenwereld, zo 'verAmerikaans' zijn we nog niet haha... Maar julliemoeten hier natuurlijk zelf een overeenkomst over zien te krijgen en ik geef alleen maar mijn mening die je vraagt...liefs en succes van Elle

hoi hoi

wij hebben vrijdag de echo en we zijn er nog steeds neit helemaal uit.
waarschijnlijk gaan we het niet weten.

mijn vriend wil het wel weten, maar dan ook geheim houden. ik weet nu al dat hij geen geheimen kan bewaren, zoiets leuks in ieder geval niet!
dus uiteindelijk zal toch iedereen het dan weten.

wat ik wel vind, is dat tegenwoordig maar rondgebazuind wordt dat het een jongen of een meid wordt. dat zelfs de slager het bij wijze van spreken weet.
sorry hoor.. ik vind het ook nog wel iets bijzonders als niet iedereen het weet.
dus ik kan me wel in jou mening vinden.

ik heb al gehoord dat het verteld werd aan iedereen, dan konden ze er alvast rekening mee houden met de kadootjes.. hoe onbeschoft. toch?
wat is de reden dat hij het wel wil vertellen? waarom wil hij dat iedereen het weet?

je hebt gelukkig nog 2 weken.. wij nog maar 2 dagen om er definitief uit te komen hahaha

succes!

Bij onze 1e was het idd ons geheimpje. Mijn man en ik wisten het, maar de rest van de wereld niet. Dat voelde voor ons juist en we hebben er ook erg van genoten, de voorpret samen en soms het gevis van anderen, ha ha! We vonden het beide niet moeilijk om het voor ons te houden, mede omdat de meeste mensen niet koste wat kost het uit ons probeerden te trekken. Ze respecteerden onze keuze. Niemand kreeg dus ook kinderkamer te zien.

Nu bij de 2e doen we het weer op dezelfde manier. Is ons goed bevallen!

Hallo,
Ik sluit me aan bij de mening van Elle38, wij hebben volgende week vrijdag de 20 weken echo en bij ons is het geen geheim. Als andere mensen erom vragen dan vertellen wij gewoon wat het wordt. De naam blijft bij ons wel geheim, omdat die nog kan veranderen tot het eind. Het geslacht niet als het goed is, hahaha. Bij de eerste hebben we het ook zo gedaan en dat is ons goed bevallen. De omgeving was soms in shock dat wij er zo open over waren. Het is echter een zeer Nederlands gebruik om het geheim te houden. Mijn man komt uit het buitenland en daar is het de normaalste zaak van de wereld om het gewoon te vragen en te vertellen. Daar worden ook veel meer echo's uitgevoerd en weten ze vanaf 14 weken al wat het wordt. Het is maar net wat je gewend bent !
Birgit

hoi go,

tja lastig als je beide iets anders wilt.
ik kan me wel voorstellen dat je het geheim wilt houden, zo hou je het lekker spannend voor de rest en hou je het jullie geheimpje!
tuurlijk is het ook weer leuk nieuws om het van de daken te schreeuwen!

wij willen het geslacht niet weten, dus hier geen discussies!

wil iedereen in de omgeving het van jullie weten?
bij ons eerste kindje riepen mijn ouders en een paar vriendinnen tegen mij dat ze het niet wilde weten.. (wilde wij ook niet, dus dat was makkelijk)

Een goeie vriendin van mij is nu 40 weken zwanger, dus daar kan het ieder moment gebeuren, en die weten wel wat het word en hebben ook niks tegen andere gezegd, behalve tegen haar moeder en zussen, haar vader wil het ook absoluut niet weten!!
ik vind het toch wel iets hebben om niks te weten, loop al maanden te gissen! hahahaha

Tja, en zo heeft iedereen een andere mening erop!
succes met jullie besluit!

mmmm moeilijk moeilijk haha
Ik zou toch even goed afspreken wat je daar mee doet ja.
Zou het in ieder geval niet zeggen tegen bekenden dat je het weet, want dan gaan ze dubbel goed opletten of je je niet verspreekt heel irritant.
Hier hebben we het wel tegen iedereen gezegd maar daar waren we het allebei ook wel over eens danhe?!
Of je moet afspreken dat je het alleen tegen ouders verteld en verder geheim houdt ofzo!

liefs daantje

Terug
Bovenaan