Meningsverschilltje...

Hallo dames

Graag jullie mening over het volgende:

Ik ben nu ruim 18 weken zwanger en we hebben dus binnenkort de 20-wekenecho.
We willen zelf heel graag weten wat het geslacht van ons ukkie is. Maar mijn man wil iedereen dus vertellen wat het word en ik wil dat absoluut niet.... Ik vind cdat dat een geheimpje is wat je samen hebt en je moet je kind in de toekomst toch met iedereen "delen" dus dit kunnen we dan naar mijn idee best even voor ons houden. We kunnen tegen supernieuwsgierige mensen gewoon zeggen dat we het dan niet willen weten, dan hoeven ze ook niet te zeuren....

Hoe denken jullie hier over???
Groeten Go

Hi Go,

Tja lastig... Maar als jij het per se niet wil dan vind ik - maar das persoonlijk - dat het jullie geheimpje moet blijven. Hoe lastig ook dat voor hem zal zijn.
Mijn man en ik hebben altijd geroepen dat we het geslacht willen weten. Nu twijfelt mijn man n beetje... We hebben 31 oktober de echo en als hij het echt niet wil weten dan vind ik dat het voor mij ook een verrassing moet blijven, hoe jammer ook!
Succes met de strijd: jullie komen er vast wel uit samen!

Groetjes Janneke
14 weken en 2 dagen zwanger van de 1e!

Hoi,

Ik ben ook geen voorstander van het "tegen iedereen vertellen" wat het is.. Maar dat is natuurlijk iets persoonlijks. Zelf vind ik het een soort van anticlimax geven. Er is eigenlijk niemand meer die nieuwsgierig is naar het geslacht van je kleine en als je bevalt heb je niet de leuke reacties als "ik wist het!" of " Wat een verassing, had iets anders verwacht"..   Het is juist zo leuk om dan iedereen het "grote" nieuws te vertellen waarmee jullie verrijkt zijn!!!

Natuurlijk krijg je als je het verteld aan derde evenzogoed leuke reacties, maar het is dan toch net even iets anders. En wat ik al zei; dit is puur mijn eigen mening/ idee erover.

Bij ons zoontje hebben we ook al die tijd samen een geheimpje gehad en dat was érg leuk! Vooral dat raden van iedereen of als weer eens iemand zeker wist wat het was.. Ik heb daar toen erg van genoten.

Dit keer willen we het gelukkig samen niet weten om ook eens te ervaren hoe dat is..

Nu ik wat relaxer ben in de zwangerschap vind ik juist die opbouwende spanning heerlijk van het niet weten! Dat wil niet zeggen dat ik niet nieuwsgierig ben haha..

Maar ik kan je alleen maar gelijk geven dat het samen genieten van een bijzonder geheimpje erg leuk is.

Maak dus goede afspraken met elkaar want je moet er beide achter staan! En als jullie er niet uit gaan komen misschien er voor kiezen om het dan helemaal niet te weten? Ook een uitdaging!

Laat even weten wat je gaat doen en vooralsnog, succes met de beslissing en je echo!

Esmé mv Kay

(16.3 wk zwanger)

Ik ben precies contra aan Esmee....wij willen het voor de derde keer weten en gaan het ook vertellen. Ik vind het onzin het voor je te houden. Het komt toch wel een keertje uit wat het wordt (waarschijnlijk een week of 20 later) en persoonlijk is "wat het wordt" alleen interessant voor de ouders. Mijn overbuurvrouw wilde na twee jongens graag een meisje.....wist het bij de 20 weken echo en vertelde het niet. Toen werd het dus weer een jongen. Tja, voor haar was dat misschien een (lichte) teleurstelling, voor mij persoonlijk  volledig onbelangrijk.

Als ik hoor dat iemand bevallen is hoor ik graag of alles is goed gegaan en hoe het kindje heet, hoe zwaar het was. De verrassing van het gelacht vind ik minimaal.  Ook voor mezelf na een bevalling (dus het vooraf niet  willen weten wat  het is), al zou er een olifantje uitkomen....je bent alleen maar blij  dat het  achter de rug is. De nieuwsgierigheid zit  erin hoe het eruit ziet.  

En al die mensen die het denken te kunnen zien.....ik vind het hoogst irritant. Ik draag altijd  naar voren toe en ik hoorde de eerste keer....oooohhhh een jongen terwijl ik wist dat het een meisje was. Toen hoorde ik dat ze het waarschijnljik fout hadden gezien op de echo. Ja dag.....het is 3x bevestigd....wie ben jij met je bakerpraatjes. De tweede keer werd het een knul en toen zie iedereen....ja hoor, ik zag het al, je draagt naar voren....oeh...dat zit in mijn allergiezone!

De naam houden wij wel altijd voor ons. En dat heeft een duidelijke reden.Over het geslacht kan je geen discussie krijgen. Het is een jongen of een meisje. Maar de naam, als het kind staat ingeschreven mag iedereen het horen....geen verandering mee rmogelijk!

Maar goed, ieder zo z'n mening....veel succes met het maken van je keuze. Misschien als tussenweg, alleen de familie inlichten?

In principe maakt het natuurlijk niet veel uit of je het nu verteld of na de geboorte. HEt is maar net wat je wilt.
Maar ik vind wel dat als 1 het niet wil en de andere wel dat je het dan niet moet doen. Net als wanneer 1 wil weten wat het wordt en de andere niet. Dan is het jammer maar zou ik er voor kiezen het niet te doen!

Groetjes

Hallo allemaal!

Wel heel lastig als je beiden iets anders wil! Ik ben nu zwanger van de 3e en willen weer weten wat het wordt, net als bij de vorige 2. Bij de 1e hebben we het wel voor ons gehouden maar ten eerste vond ik dat persoonlijk wel heeeeeeel moeilijk, je moet ook constant letten op wat je zegt. En mensen gaan toch proberen het uit je te trekken of gaan elke keer commentaar geven als je hij zegt ofzo, dat kan ook heel irritant zijn.......

Bij de 2e en nu ook bij de 3e gaan we het dus ook gewoon zeggen maar de naam houden we wel geheim zodat we toch nog een soort verrassing hebben. Als ik tegen mensen vertel dat ik weer zwanger ben zeggen de meesten eigenlijk dat ze heel benieuwd zijn hoe het dan zal gaan heten, niet eens wat het zal worden.

Succes met de keuze!

Liefs Wendy
(mama van Noah en Danio en ruim 17 weken zwanger)

Als je het niet wil vertellen moet je het gewoon met je man erover hebben dat je het dan helemaal niet wilt weten.
Mijn man wil het heel graag weten, maar ik eigenlijk niet. Omdat ik het geheim wil houden en daar slecht in ben.
Nu gaan we gewoon tegen iedereen zeggen dat we het niet willen weten.

groetjes Mariska

Het is heel persoonlijk denk ik. Mijn vriend wilde het wel weten, ik niet. Hij praat toch zijn mond voorbij en dat zou jammer zijn omdat de omgeving het niet wilt weten, dus we hebben besloten het niet te willen weten, paar avondjes praten doet wonderen!

Terug
Bovenaan