Menopur....verwenpakket?!?!?!

Nou meiden, het wordt nog helemaal opgeleukt ook, het gebruiken van Menopur! Ik had mijn spulletjes al opgehaald bij de apotheek en toen ging ik voor de prik-instructie naar het ziekenhuis, kreeg ik een heel verwenpakket mee! Een leuk toilettasje met boekjes erin en nog een Rituals-pakketje voor in de douche, en een knalgele naaldenpot.... Het gaat nog leuk worden straks joh, dat prikken! Morgen maar es beginnen, hoe laat prikken jullie allemaal. Ik dacht eerst om het 's morgens te gaan doen, want dan ben ik meestal wel thuis en dan heb ik alle tijd. Maar aan de andere kant is 's avonds misschien ook wel fijn, rond bedtijd? Ik moet het nu wel gaan beslissen, want het moet strakjes iedere dag op dezelfde tijd. Dus ik zou wel graag van jullie willen horen wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Liefs, Anke

Hoi Anke, je zal het wel verdient hebben, leuk zo'n pakket, toch? De 1e IVF poging prikte ik om 7u 's morgens, maar aangezien het tijdstip nogal nauwkeurig komt kon ik dus in het weekend vroeg mijn bed uit voor de prik, dus daar heb ik van geleerd en de 2e poging deed ik het dus 's avonds om 18u net voor het eten, want dat doe je iedere dag, dus dan kan je het ook niet vergeten.

Succes!

Groet, Pleun

Hoi Anke,

Ik ken 'm hoor, het Menopur verwenpakket! Alleen kreeg ik een knalrode pot haha. Ach, best leuk toch.. kun je nagaan hoeveel ze verdienen op die hormonen :). Ik prikte altijd als ik uit m'n werk kwam, zo rond 18.00 uur. Dat vond ik ook de prettigste tijd en ook vol te houden in het weekend. Want je bed uit om te prikken, daar word je niet vrolijk van denk ik?
Het valt echt 100% mee, je zult het zien! Ik was echt kleinzerig en kon absoluut niet tegen naalden. En voor je het weet doe je het alsof je nooit anders gedaan hebt.
Succes!

Saartje (inmiddels- dankzij Menopur- 20 weken zwanger!)

Nou, bang ben ik niet meer voor spuiten hoor. Ik heb lymfeklierkanker gehad en daar ben ik bijna een jaar voor behandeld en natuurlijk aan alle kanten helemaal lek gestoken met naalden! Voor die tijd zat ik een week voor een prikje al aan de diarree van de zenuwen, maar daar ben ik nu voorgoed vanaf. Alleen om dat naaldje er zelf in te prikken....brrrr.....dat voelt eng! Ik heb trouwens besloten om toch 's morgens te gaan prikken, omdat ik dan meestal gewoon thuis ben. Ik hoef er dan ook niet vroeg mijn wekker voor te zetten, maar ga gewoon rond kwart voor 10 spuiten, luxe toch? Als het niet bevalt kan ik een evt. volgende ronde (die ik hopelijk niet nodig heb) op een andere tijd gaan prikken.

Saartje, ben jij zwanger geraakt met IUI of gebruikte jij Menopur in combi met IVF? Sjonge, al 20 weken zwanger zeg, heerlijk! Geniet er maar lekker van! Gaat alles goed?

Bedankt voor jullie reacties! Liefs, Anke

Ik heb het gedaan!!! Mijn eerste spuit zit erin! Maar ik zit nog steeds te trillen als een rietje hoor, het was echt een drempel om die naald er ook daadwerkelijk zelf in te prikken. Gelukkig viel het me 100% mee en voelde ik er haast niks van. Het voordeel ook van het zelf prikken is dat je het zo langzaam als je zelf wilt kunt inspuiten, want snel doet altijd zo'n zeer. Ben benieuwd of ik nou morgen minder zenuwachtig ben!

Liefs, Anke

Hoi Anke,
Hartstikke goed meid, mooi dat het is meegevallen. Geeft toch best wel een trots gevoel, zo'n eerste keer zelf prikken. En de volgende keren zal het alleen nog maar makkelijker gaan.
Hopelijk heeft het menopur verwenpakket gelijk succes de eerste ronde, ik ga voor je duimen!!
Liefs, Judith

Hoi,

Hier ook een Menopur gebruiker en in het bezit van het "verwenpakket". Mijn arts zei dat ik 's avonds moest prikken. Dan kon hij indien nodig dezelfde dag na de folikelmeting de dosering verhogen. En anders pas een dag later. Hoeveel ampullen moet je gebruiken? Ik prik nu 187,5 (2,5 ampul) en heb deze cyclus een mooie eicel. Het werkt dus goed....nu nog zwanger worden !
Succes.

Mijn gyn heeft niks gezegd over dat 's avonds prikken, alleen dat het wel iedere dag op hetzelfde tijdstip moet. Maar er zit wel wat in, wat jij schrijft! Ik ben begonnen met 75 eenheden, 1 ampul dus. Ben jij meteen met die 2,5 begonnen of is dat opgebouwd? Mijn gyn verwacht eigenlijk wel dat dit voldoende zal zijn, omdat ik ook met de laagste dosis clomid altijd al 1 of 2 mooie follikels had. Nu wil hij er graag 2 of 3 zien....maar dan nog zwanger worden inderdaad! Dat is een heel ander verhaal..... Ik wens je veel succes en dat je maar met een mooi buikje mag lopen van de zomer!

Liefs, Anke

Terug
Bovenaan