Mensen vragen of ik zwanger ben

Dit is echt zo ongepast van die mensen. Ik snap je heel goed als het uit wil schreeuwen af en toe. Heel goed dat je het hier uit ej van je af schrijft. Ik hoop dat je iemand hebt met wie je dit kunt delen. Ik zou het ook lastif vinden hoe je erop moet reageren. Misschien luchtig, maar ik kan me voorstellen dat dat lastig is als je je boos voelt. 

Dit is echt zo ongepast van die mensen. Ik snap je heel goed als het uit wil schreeuwen af en toe. Heel goed dat je het hier uit ej van je af schrijft. Ik hoop dat je iemand hebt met wie je dit kunt delen. Ik zou het ook lastif vinden hoe je erop moet reageren. Misschien luchtig, maar ik kan me voorstellen dat dat lastig is als je je boos voelt. 

Mensen hebben altijd wel wat te "zeuren"!
Echt vreselijk! Ik denk dat het niks te maken had met het feit dat je misschien wat dikker bent geworden
Mwnaen hebben dat verwachtingspatroon gewoon als je trouwt, want ja waarom anders? Toen wij eenmaal een jaar/1,5 jaar getrouwd waren stopte ze met zeuren...
En dan heb je een kleintje en dan begint iedereen over de 2e...
Ze stoppen nooit.. Nu niet, nooit niet... Dus goed dat je van je af schrijft! Herken het echt, ondanks dat ik niet in je sitatie zit...

Een sneer hoeft inderdaad niet, maar een gevatte opmerking mag best. Misschien moet je juist wel vertellen van de miskraam. Dan denken mensen in het vervolg wel 2x na voor ze iets vragen

Ik herken het gevoel. Wij hebben er 3,5 jr over gedaan om zwanger te worden. Ik heb altijd al een beetje een buikje gehad, en dus ook die vraag. De ergste keer vond ik toen we het ziekenhuis in liepen voor de zoveelste behandeling. Heel aardig oud vrouwtje dat we even met haar koffer hielpen. Die feliciteerde ons met de zwangerschap. Dan tover je ook een glimlach op je gezicht, en vertel je dat je gewoon graag veel eet, ha ha ha... Boer met kiespijn. 
Je doet er niks tegen denk ik. Je hebt een bepaalde leeftijd, omstandigheden zijn juist, je hebt een buikje. En mensen houden ervan om te horen dat anderen een stel zijn, trouwen, en ja, kinderen krijgen. Het is een verwachting. Maar het doet wel pijn om te horen ja. 

Wat vervelend! Maar wat Evimetbaby al zegt; het stopt nooit...
Ik heb een aantal miskramen gehad voor ik wel zwanger bleef en een zoon kreeg. Nu hij ruim 2 is krijg ik ook vaak opmerkingen over een tweede. Ik was er klaar mee en of het nou familie, een vage kennis, collega of buurvrouw is. Ik antwoord met iets in de trend van: het is niet iedereen gegund om zwanger te worden en te blijven. En dan met een bepaalde blik hebben ze genoeg stof tot nadenken. 
Ik hoop dat het jullie gegund is om snel zwanger te worden en te blijven! Het is lastig, maar trek het je niet aan, je hebt een lastige tijd met lichamelijke klachten achter de rug. Denk aan jezelf! 

Terug
Bovenaan