Menstruatie afwachten na 2 miskramen?

Hoi allemaal,

In oktober heb ik een spontane miskraam gehad (6 weken). Direct daarna was ik weer zwanger, helaas is dat ook geëindigd in een miskraam (9.5 weken, opgewekt dmv medicatie). De wens voor een kindje is groot. Mijn man vindt dat we 1 menstruatie moeten afwachten, ikzelf twijfel. Misschien is het voor mijn lichaam wel goed even rust te pakken en even ongesteld te kunnen worden (de laatste keer was voor de eerste miskraam), aan de andere kant wil ik heel graag door.

Heeft iemand hier ervaring in? Of wijze raad, of een goed advies? Hoor het graag!

wat ontzettend vervelend van je miskramen!
in principe kun je gewoon nadat je gestopt bent met bloeden gelijk weer verder proberen. Je lichaam hoeft verder niet te herstellen, wel is het belangrijk dat jullie je er allebei goed bij voelen. 
Heel veel sterkte en hopelijk is het jullie snel gegund. 

Hey, geen advies want ik heb hetzelfde dilemma. Ik lees enerzijds dat je sneller zwanger geraakt na een miskraam en anderzijds lees ik af en toe over meerdere miskramen vlak na elkaar. Ik denk dat ik komende cyclus het toch ga proberen maar het is wel met een bang hartje. 

Ik begrijp je afweging helemaal. Wij zijn meteen weer doorgegaan na een miskraam eind december. Dit weekend had ik een positieve test (niet ongesteld geweest dus en zeer verbaasd dat het meteen weer gelukt was). Sinds vannacht een flinke bloeding dus waarschijnlijk is het weer mis. Ik ben nu geneigd even een break te nemen. Misschien in maart/april weer proberen ofzo. Moet er echt even van bijkomen zo klap op klap. 

[quote quote=10602498]Ik begrijp je afweging helemaal. Wij zijn meteen weer doorgegaan na een miskraam eind december. Dit weekend had ik een positieve test (niet ongesteld geweest dus en zeer verbaasd dat het meteen weer gelukt was). Sinds vannacht een flinke bloeding dus waarschijnlijk is het weer mis. Ik ben nu geneigd even een break te nemen. Misschien in maart/april weer proberen ofzo. Moet er echt even van bijkomen zo klap op klap.[/quote]
Oh Zazou, ik hoop zo hard dat het nog goed komt! Dat moet inderdaad veel ineens zijn zo twee keer na elkaar. 

Terug
Bovenaan