Menstruatie blijft uit, baby 18 maand

Dag dames,

Ik heb 3 kids, waarvan de jongste nu 18 maand.
Hem geef ik (nog steeds) borstvoeding…. krijg ik eigenlijk best vaak ongevraagde negatieve meningen over. Tot nu toe voelt het nog goed en kan deze fase nog niet loslaten op de een of andere manier….
Vanwege de borstvoeding zit ik nu aan de minipil, of nochtans slik het al even niet (anderhalve maand). Niet om zwanger te raken maar omdat de “magie” even uitblijft, leek mij dat ook even fijn.

Nu…. ik word al sinds mijn 11e ongesteld en eigenlijk altijd stipt. Ook al meermaals spiraal gehad en de pil genomen en bij stoppen direct ongesteld. Ditmaal blijft dit uit…
Al een zwangerschapstestje genomen maar deze was negatief. Kan natiurlijk ook door te vroeg testen, maar dat denk ik eigenlijk niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Dit voelt best apart, dit is niet zoals mijn lichaam “werkt”…..
Vind dit toch een beetje vervelend al vind ik ongesteld zijn zelf natuurlijk ook niet de prettigste zaak vd wereld, al is het toch fijn te weten dat het allemaal in orde is en goed werkt….

Hoor graag van jullie!

 
Men zegt dat borstvoeding geven je lichaam in een "bezet" modus houdt, waardoor je tijdelijk geen eisprong hebt of menstrueert. Ik heb hier geen ervaring mee (te weinig productie), maar hoe ging dat met je andere 2 kids?
 
Hoihoi,
Bedankt voor jouw reactie, lief!
Toen werd ik eigenlijk direct ongesteld... mijn dochter was 8 maanden met voeden en toen werd ik ook zwanger van mijn 2e kindje.... 
Dus dit voelt ook alsof het niet helemaal klopt.... 
 
Super dat je nog borstvoeding geeft. WHO beveelt aan tot 4 jaar, dus je bent echt niet te lang bezig. Sommige willen hun kinderen gewoon vroeg groot zien.
Als je het gevoel hebt dat het uitblijven van de ongesteldheid niet klopt, raadpleeg dan vooral een arts. Kan overgang zijn, misschien?
 
Wat een ontzettend lief compliment, dankje! Heel Leuk om dat eens te horen. Meestal juist andersom!
Ik ben 28, mij lijkt dan niet in de overgang of ik ben de mega uitzondering maar dat hoop ik zeker niet. 
Maandag ga ik idd de ha contacteten. Bedankt voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan