menstruatie blijft uit in ronde 2, maar niet zwanger!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

jullie zullen mij vast wel in enkele andere topics gevonden hebben, maar wilde er zelf graag even een starten om mijn verhaal te vertellen en om tips en adviezen te vragen:

Sinds mei ben ik gestopt met de pil. Hierdoor heb ik nog een gedwongen menstruatie op 12 mei gekregen. De volgende menstruatie volgde netjes op 9 juni. Helaas blijven de rode duiveltjes nu uit. Inderdaad een helaas, omdat mijn twee zwangerschapstesten van afgelopen woensdag (mijn NOD) en vandaag beide "niet zwanger" zeggen.

Kan dit nog een kwestie zijn van ontpillen? meestal lees je verhalen over dat de eerste cyclus lang uitblijft. bij mij is het de tweede. Ik heb donderdag een beetje donkerbruin slijm verloren (meestal voor mij de eerste tekenen van menstruatie), maar dat kan je totaal geen menstruatie noemen.

ik heb geen idee, en wil zo graag zwanger worden. Wat kan ik het beste doen? maandag nog een test en dan de huisarts bellen?

Je denkt misschien "waarom zo gestrest bij 3 dagen over tijd?" 1. met of zonder pil: ik kon altijd mijn klok erop gelijk zetten, 2: deze onzekerheid is killing!

graag tips en adviezen en bedankt voor het lezen!

Hoi!
Het zou ontpillen kunnen zijn, ik kreeg een cyclus van 3 maanden na de pil (maar was wel zo zwanger, mijn HA vertelde dat ik wel iedere maand een eisprong zou hebben).

Maar... ik heb ook vaak heel laat pas een positieve test gehad! Dus dat zou ook heel goed kunnen hoor!!!
even afwachten dus en hopen dat het het laatste is!

Groetjes!

PS Ik begrijp het goed hoor, ik denk iedereen hier wel! Je bent er zo mee bezig als je eenmaal een baby wilt!

Hoi hoi,

Ik ben in feb gestopt met de pil, en daarna werd ik keurig na 26 dagen ongi.
De tweede ronde dus niet en werd ik het na 43 dagen ongi.
En daarna 3 rondes met 27 dagen.
Dus 1 uitschieter, en ik denk dat het idd te maken kan hebben dat je met de pil gestopt bent.

hoi! Heb van de week mijn ovulatietesten en zwangerschapstesten binnen gekregen, daarop wordt uitgelegd dat je het best je test een week na nod kan doen, dan heb je voor een positieve test (als je zwanger bent) genoeg hormoon in je bloed.

Hoop dat het je is gelukt. Zo niet... hoop ik voor je dat je snel ongi wordt. Wachten is moeilijk he?? heel veel succes, gr

hoi meiden,

het is gelukt! ik ben eindelijk ongesteld geworden.(jeetje voor sommige is 4 dagen over tijd een peuleschil en hebben met veel meer stress en onzekerheid te dealen)

respect voor alle vrouwen met een onregelmatige cyclus of met een lange uitblijvende menstruatie!

hier kunnen we weer met een nieuwe ronde beginnen ben er toch heel blij mee!\ had liever een positieve test gezien uiteraard, maar na gisterochtend wist ik dat dat er niet meer inzat. laat dan de mentruatie maar komen.

hoe moet ik met deze lichte uitschieter nu omgaan om mijn eisprong te berekenen? een gemiddelde van mijn dagen nemen? dus een cyclus tussen de 28 en 32 dagen?

groetjes en dank voor jullie steun!

Ik zou uit gaan van je langste cyclus. Kan het tenminste ook niet tegenvallen als je op je NOD zit te wachten.
Wel iets eerder beginnen met klussen natuurlijk om je ei niet te missen.....

Bientje

Terug
Bovenaan