<p>(De categorie waaronder ik dit post klopt misschien niet helemaal, maar het was de categorie die het dichtst in de buurt komt.)</p><p>Hoi allemaal,</p><p>Afgelopen december kwam ik erachter dat ik opnieuw zwanger was. Ongepland, onverwachts en nog maar 5 maanden na de (keizersnede) bevalling van mijn zoontje. Ik was enorm geschrokken en bang voor hoe het zou gaan, wist niet eens zeker of ik het wel wilde houden (want behalve net bevallen te zijn is er ook veel aan het gebeuren op werkgebied dat stress en onzekerheid geeft). Uiteindelijk hebben we besloten ervoor te gaan, maar enigszins bang was ik nog wel.</p><p>Bij de tweede echo bleek er geen hartje meer te kloppen. Heel verdrietig, maar ergens was er bij mij ook opluchting. Ik weet het, dit klinkt heel rot en mag ik misschien niet zeggen, maar zo voelde het wel. De miskraam kwam zelf niet op gang, na wikken en wegen gekozen voor curettage (ondanks angst die ik ergens had voor eventuele verklevingen, de arts echter verzekerde me dat die kans echt verwaarloosbaar is). Dit is de eerste week van februari gedaan en direct na de ingreep is een koperspiraal geplaatst. Mij is verteld dat ik eigenlijk vrij snel weer mijn normale cyclus zou kunnen verwachten.</p><p>2,5 week bloedverlies na de curettage, en sindsdien niets meer. Af en toe een beetje - telkens denk ik dan "oh nu komt het op gang", maar dan blijkt het slechts een klein beetje te zijn en daarbij te blijven. Ik was altijd heel regelmatig ongesteld, voor mijn zwangerschap al en daarna ook. Ook het koperspiraaltje heeft niet als bijwerking dat een menstruatie uit blijft (eerder dat hij langer duurt en heviger wordt).</p><p>Nu heb ik op internet gekeken en vind de engste dingen - verklevingen bijvoorbeeld (Asherman), waar ik van tevoren zo bang voor was. Maak mezelf echt gek nu en ben enorm bang dat er iets aan de hand is. Ook kan ik niet van me af zetten dat deze tweede zwangerschap eigenlijk ongewenst was en dat ik door dat gevoel dit over mezelf heb afgeroepen (soort bad karma dus, echt idioot).</p><p>Volgende week heb ik een nacontrole afspraak, maar omdat ik me zo op aan het vreten ben, ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen na een curettage. Na hoeveel weken waren jullie weer ongesteld? En zijn er mensen bij wie de menstruatie ook uitbleef/alleen last hadden van kleine beetjes bruine afscheiding?</p><p>Bedankt voor het lezen.</p>