Menstruatie blijft uit / spiraal weggehaald / normaal regelmatige cyclus!

<div>Hoi Dames,</div><div> </div><div style="caret-color: #000000; color: #000000; font-size: 12pt; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: Calibri, Helvetica, sans-serif; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline;">Ik heb afgelopen woensdag mijn koperspiraaltje er uit laten halen, omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen! We zijn heel enthousiast en ik ben gelijk begonnen met foliumzuur te slikken en mijn menstruatie in kaart te brengen.</div><div style="caret-color: #000000; color: #000000; font-size: 12pt; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: Calibri, Helvetica, sans-serif; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline;">De spiraal heb ik sinds mei 2016 gehad en daarvoor heb ik 7 jaar de pil geslikt. Een half jaar na het plaatsen van mijn spiraal kreeg ik een regelmatige menstruatiecyclus. Ik heb 1x gehad dat mijn menstruatie een maand oversloeg (dit was in januari 2017). Verder ben ik altijd vrij regelmatig geweest. Het heeft in ieder geval nooit meer dan een paar dagen gescheeld. </div><div style="caret-color: #000000; color: #000000; font-size: 12pt; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: Calibri, Helvetica, sans-serif; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline;"> </div><div style="caret-color: #000000; color: #000000; font-size: 12pt; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: Calibri, Helvetica, sans-serif; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline;">Afgelopen maand was ik 2 weken te laat ongesteld (toen had ik mijn spiraal dus nog). Ben hiervoor ook bij de huisarts geweest en die zij dat het aan mijn hormonen kon liggen. Ik had deze maand rond de 20ste ongesteld moeten worden als ik mijn menstruatie van +/- 30 dagen aanhoud. De zwangerschapstest was (helaas) negatief, maar wat wil je als je spiraal er pas een paar dagen uit is.. </div><div style="caret-color: #000000; color: #000000; font-size: 12pt; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: Calibri, Helvetica, sans-serif; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline;"> </div><div style="caret-color: #000000; color: #000000; font-size: 12pt; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: Calibri, Helvetica, sans-serif; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline;">Nu maak ik me wel enigszins zorgen, juist omdat we een kindje willen. Zou ik toch zwanger kunnen zijn ondanks dat de test negatief is? Is het verstandig dat ik de komende week nog een test doe? Of maak ik me te druk..</div><div style="caret-color: #000000; color: #000000; font-size: 12pt; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: Calibri, Helvetica, sans-serif; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline;"> </div><div style="caret-color: #000000; color: #000000; font-size: 12pt; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: Calibri, Helvetica, sans-serif; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline;">groetjes,</div><div style="caret-color: #000000; color: #000000; font-size: 12pt; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: Calibri, Helvetica, sans-serif; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline;"> </div><div style="caret-color: #000000; color: #000000; font-size: 12pt; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: Calibri, Helvetica, sans-serif; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline;">Frummel</div>
 
voor je gevoel zou ik over een aantal dagen nog eens testen.. ik lees wel vaak dat een cyclus ineens onregelmatig kan zijn door allen spanningen rond om stress (ook al zijn dit positieve ?) 
En je maakt je niet druk je wilt gewoon heel graag een kindje ?
Succes  ? 
 
Hi KimR! Dankjewel voor je snelle reactie.. daar zat ik ook al aan te denken ja.. ik ga komende week nog een keer testen en dan zien we het wel ?
 
Hi Frummel, ondanks dat je gewoon ongesteld geweest bent heb je toch wat hormonen via de spiraal in je lichaam gekregen. Je lijf kan dus even ‘ontregelt’ raken als je je spiraal hebt laten verwijderen. Sommige vrouwen doen er 6 tot 12 maanden over om weer hun eigen cyclus terug te krijgen. En stress (hoe onschuldig ook) heeft daar ook invloed op. Over een dag of 4 gewoon nog een keer testen en verder zit er niets anders op dan geduld hebben. Hoe moeilijk ook, juist omdat je nu graag een kindje wilt ?
 
Hoi! Ik heb 10 jaar een spiraaltje (Mirena) gehad en voor die tijd de pil geslikt. Ik werd met het spiraaltje nooit ongesteld en had dus ook geen bloedverlies. Nadat mijn spiraaltje was verwijderd heb ik de eerste cyclus overgeslagen. Daarna had ik een hele regelmatige cyclus van 24 dagen. De hormonen moeten nu eenmaal even uit je lichaam. Het kan dus best zijn dat je een cyclus overslaat of nu onregelmatig ongesteld bent.
 
[quote quote=10126774]Hoi! Ik heb 10 jaar een spiraaltje (Mirena) gehad en voor die tijd de pil geslikt. Ik werd met het spiraaltje nooit ongesteld en had dus ook geen bloedverlies. Nadat mijn spiraaltje was verwijderd heb ik de eerste cyclus overgeslagen. Daarna had ik een hele regelmatige cyclus van 24 dagen. De hormonen moeten nu eenmaal even uit je lichaam. Het kan dus best zijn dat je een cyclus overslaat of nu onregelmatig ongesteld bent.[/quote]
[quote quote=10126762]Hi Frummel, ondanks dat je gewoon ongesteld geweest bent heb je toch wat hormonen via de spiraal in je lichaam gekregen. Je lijf kan dus even ‘ontregelt’ raken als je je spiraal hebt laten verwijderen. Sommige vrouwen doen er 6 tot 12 maanden over om weer hun eigen cyclus terug te krijgen. En stress (hoe onschuldig ook) heeft daar ook invloed op. Over een dag of 4 gewoon nog een keer testen en verder zit er niets anders op dan geduld hebben. Hoe moeilijk ook, juist omdat je nu graag een kindje wilt [/quote]
 
Ik heb alleen geen hormoon spiraaltje gehad maar een koper spiraal.. juist omdat ik met de pil zoveel bijwerkingen had. Dus ik heb geen 'extra' hormonen in mijn lijf. Vandaar dat ik ook niet zo snap waarom ik ineens onregelmatig ben terwijl ik dat hiervoor niet was.
Sinds vandaag heb ik ook gevoelige borsten.. dus ik denk dat ik 1 cyclus heb overgeslagen.. ben benieuwd ? ik ga woensdag opnieuw testen en verder is het inderdaad geduld hebben.. 
 
 
Terug
Bovenaan