Menstruatie blijft uit

<p>Lieve dames,</p><p>op 9 januari ben ik gestopt met de pil, op 13 januari een onttrekkingsbloeding gehad en tot op heden nog niet ongesteld geworden.</p><p>Heeft iemand een advies? Contact opnemen met huisarts? Wachten? Teunisbloemolie?</p><p>Ik hoor graag van jullie! </p>
 
Test doen?

Het kan een tijdje duren voor je cyclus weer op gang is maar goed je bent al een mooi tijdje verder. Als je niet vertrouwd sowieso even contact opnemen
 
Mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil liet ook meer dan 50 dagen op zich wachten, dus het kan ook zijn dat het nog even wakker moet worden. 
 
Ik ben eind november gestopt met de pil. Bij mij heeft het iets van 48 dagen geduurd voordat ik weer ongesteld werd. Sindsdien heb ik een heel onregelmatig cyclus (31 dagen, 21 dagen en momenteel zit ik op dag 29 en nog steeds niet ongesteld) met hele gekke momenten waarop ik ovuleer. Je lichaam heeft echt even de tijd nodig om weer in balans te komen. Bij sommige vrouwen kan het wel een paar maanden duren voordat ze voor de eerste keer menstrueren.
 
Aangezien ik nu na 40 dagen nog niet ongesteld ben wacht ik het nog een weekje af en dan bel ik de huisarts met deze vraag.
Heel erg bedankt voor jullie reacties! 
 
Zou even de huisarts bellen idd. Het heeft bij mij ooit 10 maanden geduurd. Ze hebben toen bloed bij me geprikt en een echo van m'n eierstokken gemaakt. Uiteindelijk ging ik weer aan de pil, waardoor ik weer ging minstrueren. Maar dat zat me toch niet lekker en toen overgestapt op mirena spiraal. Toen die mirena eruit was, werd ik gewoon weer netjes elke 28 dagen ongesteld.

Het was dus niks ergs, maar even ter controle naar de dokter zou ik wel doen :)
 
Terug
Bovenaan