Menstruatie en borstvoeding

Goedemorgen allemaal,

Ik zit al een tijdje dit forum te volgen en heb nu dan toch besloten om mij ook te laten registreren.
Ik vraag me namelijk het volgende af;

Mijn zoontje is nu 3 maanden oud en ik geef al vanaf het begin volledige borstvoeding, echter ik ben nu al voor de derde keer ongesteld. In het begin dacht ik dat dit misschien nog een late na bloeding was, maar nu ik het ben gaan bij houden, zit er toch een enige regelmaat/cyclus in.
Ik had begrepen dat de menstruatie meestal voor lange tijd uitbleef zolang je borstvoeding geeft, maar voor mij gaat dit helaas niet op;-(
Ik vroeg me af of er nog andere moeders zijn die desondanks het geven van borstvoeding toch ongesteld zijn geworden....

Ik hoor het graag van jullie!

Groetjes Claudine
 
Hoi,

Ik geef zelf ook borstvoeding aan mijn zoontje van 3 maanden, maar kan mededelen dat ik inmiddels ruim een jaar niet meer ongesteld ben geweest.
Een collega vertelde mij echter dat zij ondanks het geven van borstvoeding kort na de bevalling weer ging menstrueren. Voor haar zus gold hetzelfde, dus het kan best.....

Groetjes,

Gea
 
Hoi Gea,

Dank je wel voor je reactie, wellicht ben ik dan toch de "pechvogel" en ben jij de bofkont, hahahaha!

Succes met de kleine!

Groetjes Claudine
 
Hoi,

Bij mij was het vloeien al snel over een week of 2 a 3 maar meteen werd ik ongesteld. Was daar ook verbaasd over. Het ergeste was dat ik bij een vriendin was die al maanden niet ongesteld was geweest dus we hadden het er over dat ik me er op verheugde ook zo lang niet ongesteld te worden.

En die middag daar naar de wc en ongesteld.Ech storte bijna van de pot.

Nu ben ik netjes in een regelmatige cyclus wat nooit zo is geweest.

Dus je bent niet de enige
groetjes
 
Hoi,

Luka is ruim 5 mnd, en ik ben ook nog steeds niet ongesteld geweest.
Een vriendin van mij is 5 weken later bevallen, en zij was na 6 weken alweer ongesteld.

Helaas voor jou... het is niet anders....

Groetjes
 
Hoi, ik heb gehoord dat je menstruatie alleen weg kan blijven als je volledig op verzoek voedt en dan ook nachtvoedingen geeft, want als er teveel tijd tussen 2 voedingen zit, lukt het ook niet. En verder zal het wel per vrouw verschillend zijn. Bij mij kwam de menstruatie toen ik na 3 maanden weer ging werken en  moest kolven.
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het inderdaad dan toch per vrouw verschillend is. Ik had me er nog wel even op verheugd om voorlopig niet ongesteld te worden, maar ach, zo'n drama is het nu ook weer niet.
Ik geef trouwens volledige borstvoeding en voedt mijn zoontje op verzoek. Hij is nu 3 maanden en komt tevens 's nachts ook nog.

Zo zie je maar, elke vrouw, baby, zwangerschap, bevalling en alles er rondom heen is verschillend;-)

Nogmaals bedankt voor de reacties en iedereen veel succes met de baby's en geniet er maar van!

Groetjes Claudine
 
Hoi Claudine

Ik heb toevallig deze vraag ook gesteld op een ander forum.
Ik ben nl ook ongesteld geworden na bijna 3 maanden.

Ik geef dan niet meer volledige borstvoeding maar het schijnt toch vaker voor te komen.

Het schijnt wat ik begreep uit de verhalen, dat je melk anders van smaak kan zijn als je ongesteld bent en je kindje kan hierdoor onrustiger drinken

succes

Yvonne & MIlan vandaag precies 3 mnd
 
Terug
Bovenaan