menstruatie en bv en zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

net terug van vakantie en ik loop al een poosje met een dringende vraag.
ik geef nog volledige bv aan amber van bijna 8 mnd. sinds 2 mnd zijn we een beetje aan het proberen zwanger te raken, ook al is dat wat lastiger met bv. Ik heb nu ongeveer 4 keer een menstruatie gehad. ik was jaren aan de pil vanwege menstruatie problemen, maar nu ben ik echt de draad kwijt
Ik had het allemaal netjes bijgehouden en ook wanneer we geprobeerd hadden enzo. De vorige mensturatie was vrij heftig en er zat 38 dagen tussen die en die ervoor. Nu kwamen en gingen de 38 dagen ruim voorbij. Ik voelde me zelfs zwanger . 2 testen die negatief waren (je moet 3 weken wachten voordat het uberhaupt zichtbaar is als je bv geeft) Toen ik echt niet meer kon wachten om jullie advies te vragen, werd in ongesteld na 52 dagen! en echt heftig ook.

Ik zit nu met zoveel vragen:
is dit normaal als je nog bv geeft?
Hoe moet ik op deze manier ooit proberen een vruchtbare periode te prikken?
moet ik stoppen met de bv als ik een kans wil maken om zwanger te raken? (wat ik liever niet doe, want het gaat geweldig. 's nachts zit er zelfs tussen de 8 en 12 uur tussen voedingen)
klopt het dat dit bloedingen in ieder geval wel aangeven dat er een eisprong plaats heeft gevonden?

de eerste keer was het gelijk raak, dus ik heb me nooit iets hoeven afvragen, het ging gewoon. Waarschijnlijk zal ik toch moeten stoppen met de bv als ik eenmaal zwanger ben, maar tot die tijd, wil ik liever nog doorgaan.

ik hoop dat iemand raad weet.
Sophie

hoi,

misschien kun je eens beginnen met ovulatietestjes? je kan ze heel goedkoop bestellen bij www.l10.nl Je kan er dan het beste gelijk een stuk of 20   bestellen want je weet niet wanneer je moet beginnen.
met die testjes kun je zien wanneer (ongeveer) je vruchtbare periode is en of je wel een eisprong hebt.
Ik geloof dat wat jij hebt heel normaal is als je bv geeft,
Als je nog een poosje geduld hebt gaat je kindje steeds meer eten en gaat je bv achteruit, op dat moment raak je hormonaal ook weer meer in balans.
''Normaal gesproken'' kun je ook niet zwanger raken als je voledig en volledig op verzoek bv geeft, (uitzonderingen bevestigen de regel )  dus dat je uberhaupt menstrueert is al mooi meegenomen.
Ik denk dat je nog een beetje geduld moet hebben maar dat het nu wel lastig wordt.

Oneerlijk he? Er zijn vrouwen die heel naief denken dat als ze bv geven niet zwnager kunnen worden en dan gebeurt het wel ongewenst en bij jou is het andersom.

groeten Elke

Ik heb niet echt een antwoord op je vragen. Ik geef ook nog steeds BV, maar ben nog niet ongesteld geweest. Op zich lekker, maar ik vraag me ook af of ik zal moeten stoppen als ik weer zwanger wil worden...
Volgens mij hoeft dat niet, kun je zelfs een eisprong hebben als je nog niet ongesteld bent, maar ja, dan weet dus niet wanneer het is. Ik ga me er voorlopig nog maar niet druk om maken. Hannah is nu bijna 9 maanden, mocht ik zwanger worden dan vinden we het leuk (hebben we nog maar pas bedacht hoor, eerder deden we het wel veilig, als we het al deden, maar da's een ander verhaal...), maar duurt het nog een tijdje dan is het ook goed. Ik ben nog niet zo ver dat ik er echt weer voor wil gaan zoals toen we van Hannah zwanger probeerden te worden. Overigens wist ik toen ook niet wanneer m'n eisprong was, want nadat ik met de pil was gestopt heb ik twee cyclussen gehad van zo'n 3 maanden(!). Bij de tweede cyclus was het raak, maar we waren dus wel al een half jaar bezig...

O ja, als je wel zwanger bent kun je ook gewoon BV blijven geven hoor. Tenminste dat zou moeten kunnen. Het kan wel zijn dat je productie erg terugloopt of dat je kindje de BV niet meer lekker vind want de smaak schijnt ook te veranderen, maar je hoeft niet altijd per se te stoppen. Je kunt zelfs als de tweede er is ook de eerste misschien blijven geven als je dat graag wilt. Tandemvoeden heet dat. Ik denk niet dat ik zo ver wil gaan hoor, maar wie weet. Ik dacht ook niet dat ik nu nog steeds BV zou geven, ideeen veranderen...

Ken je het borstvoedingsforum? Daar zijn meer mensen die met dit soort dingen zitten, dus ik zou zeggen, stel je vraag daar ook eens.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi,
Ik geef nog steeds borstvoeding; dwz 2 voedingen per dag. Mijn eerste menstruatie kondigde zich al 2 maanden na de bevalling aan (ondanks 8 voedingen per dag). Ik begin nu langzaam iets regelmatiger te worden, maar nog niet zoals voor mijn zwangerschap. Het duurde bijna twee jaar voordat ik zwanger was van onze dochter. Op het laatst temperatuurde ik iedere ochtend en tegen de tijd dat we dachten dat mijn ovulatie kwam vreeen we om de dag totdat mijn ovulatie geweest was (volgens de thermometer).
Groeten, Petra

bedankt voor jullie reacties. Ik voel me alweer wat beter, waarschijnlijk omdat de hormonen weer iets rustiger aan het worden zijn.
We gaan het gewoon lekker proberen. Mijn man ziet het helemaal zitten. Ben ik een slechte vrouw als ik het iets minder zie zitten om om de dag te 'oefenen'? Maar ja, als het dan ook resultaat heeft, dan heb je ook wat

groetjes sophie

Terug
Bovenaan