Menstruatie en tampons

Hallo allemaal,
Ik weet dat ik eigelijk niet meer op dit forum hoor, en dat mijn vraag al helemaal niet hoort in dit onderwerp, maar ik weet gewoon niet waar ik het anders moet vragen. Misschien zijn er toekomstige mama`s die al kinderen hebben die me toch kunnen helpen.
Ik ben 5 weken geleden bevallen en heb daarna ongeveer 2 weken gebloed. Vanaf dan alleen wat vuil en vaginale afscheiding, maar geen bloed meer. Nu had ik deze nacht ineens wel weer bloed: helderrood. Ik denk dat ik gewoon weer menstrueer, maar kan dat wel? Ik geef gedeeltelijk borstvoeding en dacht altijd dat je dan niet ongesteld werd. En mag ik hiervoor tampons gebruiken? Of moet ik het nog een tijdje bij maandverband houden? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Alvast bedankt!
 
Hoi Marian,

Ik ben zwanger van de derde maar ik weet nog dat ik bij de andere twee precies 6 weken na de bevalling weer ongesteld werd bij de eerste heb ik 3 weken borstvoeding geprobeerd en de tweede kreeg de fles dus je bent volgens mij gewoon ongesteld geworden. Ik vloeide een dag of 10 geloof ik na de bevalling.
Of je ook tampons kunt gebruiken weet ik niet.
Hoop je een beetje geholpen te hebben.
Groetjes Monique
 
hoi Marian,

Het kan best dat je al gewoon weer menstrueert, ook al geef je borstvoeding. Er leeft nog steeds de mythe dat je niet kan zwanger worden als je borstvoeding geeft, maar dat kan dus wel want de rest van je lichaam neemt al wel de gewone cyclus terug op. (bij de ene al wat vlugger dan de andere). Hoe het zit met de tampons, weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan