Menstruatie hoe en wat?

<p style="margin-top: 0px; color: #2f2f2f; font-family: Nunito, sans-serif; font-size: 15px;">Lieve allemaal,</p><p style="color: #2f2f2f; font-family: Nunito, sans-serif; font-size: 15px;">11 weken geleden heb ik besloten te stoppen met de pil! Ik heb hem ook ongeveer 12 jaar geslikt en ook best vaak doorgeslikt want die menstruatie uitstellen is natuurlijk maar wat gemakkelijk!</p><p style="color: #2f2f2f; font-family: Nunito, sans-serif; font-size: 15px;">Maar dan, wanneer komt je menstruatie op gang? Nou ik kan er geen niks over vertellen want het verloopt best apart zeg maar.</p><p style="color: #2f2f2f; font-family: Nunito, sans-serif; font-size: 15px;">Ik wordt tot nu toe gewoon om de 4 weken ongesteld maar de ene keer heel heftig en de andere keer zo ontzettend weinig dat het bijna geen menstruatie te noemen is. Is een menstruatie die zo te verwaarlozen is eigenlijk wel een menstruatie ondanks hij wel in je cyclus past en dus geen doorbraakbloeding is?</p><p style="color: #2f2f2f; font-family: Nunito, sans-serif; font-size: 15px;">Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie cyclus normaal was en hadden jullie ook wisselende menstruaties van veel tot weinig bloedverlies?</p><p style="color: #2f2f2f; font-family: Nunito, sans-serif; font-size: 15px;">En heel gênant: sinds ik gestopt ben met de pil heb ik steeds jeuk en een branderig gevoel, ik denk een schimmelinfectie. Is dit voor jullie ook herkenbaar?</p>
 
Hallo! 
Ik ben nu sinds eind juni gestopt met de pil en netjes meteen een paar dagen daarna een bloeding gehad. Van daaruit 1 cyclus van 26 dagen en 1 cyclus van 24 dagen. Meer dan deze ervaring heb ik op dit moment nog niet om met je te delen. 
 
Voordat mijn menstruatie op gang was, was ik 1,5 jaar verder. Maar dit is bij iedereen natuurlijk anders!
 
wat betreft jeuk etc. Zou ik even de huisarts raadplegen. Lijkt indd een schimmelinfectie. Je kan daar trouwens in de drogist ook iets voor halen
 
Voordat mijn menstruatie op gang was, was ik 1,5 jaar verder. Maar dit is bij iedereen natuurlijk anders!
 
wat betreft jeuk etc. Zou ik even de huisarts raadplegen. Lijkt indd een schimmelinfectie. Je kan daar trouwens in de drogist ook iets voor halen
 
Na 1,5 jaar was bij mij de cyclus ook stabiel tussen de 25/28 dagen. Net als jou had ik het soms heel erg en soms echt weinig. Het laatste jaar is dit echt heel stabiel, eerste dag extreem daarna rustiger. Nu heel spannend omdat we de eerste ronde in gaan!
Zou even langs de huisarts gaan?
 
Succes!
 
Ja misschien wel verstandig om in elk geval de huisarts even te bellen. Voel mij alleen een beetje een aansteller om daarvoor naar de huisarts te gaan. Ben begin dit jaar behoorlijk ziek geweest en ben dus zeker zo'n 15 keer bij de huisarts geweest. Ik voel mij dan echt zo'n aansteller..
Maar dat dat zo lang kan duren zeg, schrok er echt van dat het bij vele ongeveer 1.5 jaar duurt! 
 
Na het stoppen met de pil heb ik ook een schimmelinfectie gehad. Mijn hormoonhuishouding was anders waardoor er meer kns op was vertelde de huisarts.  Nu tijdens zwangerschap weer een keer gehad. Blijkbaar raakt mijn lichaam daar erg van in de war steeds hihi...
heb 3 maanden na pilstop ook heel onregelmatige menstruatie gehad. Daarna zwanger. Succes en hoop dat je gauw een positieve test mag vasthouden 
 
Meteen na het stoppen met de pil zwanger geraakt en dus helemaal geen menstruatie meer gehad. Na de zwangerschap en borstvoeding had ik overigens wel gelijk weer een regelmatige cyclus.
 
Terug
Bovenaan