Menstruatie is voorbij na verwijderen spiraal

<p> </p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen want ik weet t niet meer...</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Ik heb de afgelopen maandag seks gehad, dinsdag m’n mirenaspiraal laten verwijderen. En donderdag onbeschermde seks gehad... Toen bloedde ik een paar dagen, nu is dat ook weer voorbij. Kan ik dan nu zwanger raken of kan ik dat al zijn omdat ik ben gestopt met bloeden?</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Of duurt het allemaal eventjes voordat je cyclus hersteld is?</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">M’n vraag is nu aan de mensen die een spiraaltje hebben gehad:</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">hoelang duurde je menstruatie na het verwijderen van je spiraal? En hoelang daarna was je zwanger?</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Dankjewel alvast!</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Groetjes Lola</span></p>

Hoi Lola, ik had ook na het verwijderen van mijn spiraal een korte bloeding, dat kwamhoogstwaarschijnlijk door het verwijderen van de spiraal óf het was al een korte menstruatie. Mijn menstruaties zijn de eerste 3 a 4x na het verwijderen van mijn spiraal sowieso heel kort geweest, maar 3 dagen met nauwelijks bloed. Dus ja, ik denk dat het eerst even op gang moet komen maar er zijn ook genoeg verhalen op het forum hier dat je direct na het verwijderen zwanger kan worden. Het ligt er volledig aan hoe je cyclus is op dat moment. Even afwachten dus! 

Hi Lola, ik heb mijn koperspiraal laten verwijderen op de laatste dag van mijn menstruatie. Sindsdien al 3 keer mijn menstruatie gehad, telkens ook heel kort en weinig bloedverlies. Denk dat je lichaam eerst eventjes moet wennen en weer in balans moet komen. Ookal had die van mij geen hormonen. Maar het kan best zijn dat je snel zwanger wordt na verwijderen. Al zou ik er niet teveel focus op leggen want dat werkt soms ook averechts. Even afwachten hoe je cyclus er nu gaat uitzien en alles goed bijhouden in een app. 

Hoi Lola 
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jij.
Heb begin maart ook mijn mirena laten verwijderen en werd 2 dagen later "ongesteld" duurde 5 dagen en de 15e had ik mijn eisprong. Nu wachten volgens de app zou ik 1 april ongesteld moeten worden. 
Ik heb dus ook geen idee of het een gewone bloeding was of echt mijn menstruatie maar daar kom ik snel genoeg achter denk ik. 
Ik hou je op de hoogte ?

Hoi,
Ik ben ook benieuwd hoelang het duurt. Op 18 maart mijn Kyleena laten verwijderen.  De dokter waarschuwde wel, je bent direct vruchtbaar.  Ik had een week later al een eisprong, nog geen menstruatie gehad en wel al een poging gewaagd. We gaan het zien, hebben geen haast. Wordt voor mij voor kindje nr 2. 

Ik heb een mirenaspiraal gehad, totaal 7 jaar (wel een keer gewisseld uiteraard) nooit ongesteld geweest. Na verwijderen een ontrekkingsbloeding gehad (+/- 2 dagen). Dit was half januari. We moesten echter wachten met proberen vanwege het afbouwen van medicatie van mijn man. Hierdoor mochten we pas vanaf half april officieel beginnen. Echter nogsteeds geen menstruatie. Niet meer kunnen wachten dus vanaf half april gaan proberen voor een kindje. In mei nog steeds geen menstruatie. Dus doorverwezen bij de huisarts, bleek er echter een zwangerschapsrest in mijn baarmoeder te bevinden. Lang verhaal kort. 3 maanden na verwijderen spiraal kwam mn cyclus op gang. Toen zonder tussentijdse menstruatie meteen zwanger geraakt wat helaas resulteerde in een vroege miskraam. Het kan dus even duren voor het op gang is, maar dan kan het ook weer snel gaan.

Bij een mirena spiraal komt er elke maand wel een eitje vrij. Alleen door de hormonen die deze spiraal af geeft, maakt je baarmoeder geen dikke slijmlaag aan waardoor het eitje ook geen kans krijgt om te nestelen. Ook het zaad komt niet door de taaie slijmlaag heen. Anders dan bij de anticonceptiepil waarbij je dus geen eisprong meer krijgt, blijft je cyclus dus gewoon stabiel met een spiraal waardoor je in principe al vrij snel zwanger kunt raken na verwijdering. 

hoi hoi ik heb dus mijn mirena op 2 maart laten verwijderen en ben 31 maart ongesteld geworden, naja ongesteld heb 1,5 dag bloedverlies gehad en dat was dus wel precies op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden.
dus inderdaad de cyclus blijft gewoon hetzelfde als voor de spiraal maar het was dus wel afwachten wanneer omdat ik niet meer ongesteld werd met de spiraal.

Terug
Bovenaan