Menstruatie klachten: niet gehoord door huisarts

<p>In september ben ik gestopt met de pil om zwanger proberen te worden. De eerste cyclus was 46 dagen en werd elke maand korter. Elke cyclus werd het bloedverlies erger. De laatste cyclus is 25 dagen, maar het is nog niet gestopt. Ben nu 3 weken ongesteld, waarvan 2 dagen niet. Heb geen pijnlijke klachten, maar het is lang en veel. Soms is het wat minder en dan ben ik even opgelucht, maar het kan zo weer meer worden. Daarbij ook regelmatig grote bloedstolsels.  Vorige week naar de huisarts gegaan, maar die zegt dat ze zich geen zorgen maakt omdat ik nog geen 6 maanden ben gestopt met de pil. En "als ik na 1 jaar nog niet zwanger was, kon ik me laten onderzoeken"..  Het lijkt op mijn menstruatie voordat ik aan de pil begon op m'n 18e. Uit de echo bleek toen dat alles goed was. Hebben meer mensen ervaring met lange menstruatie en bloedstolsels? Ik ben toch wel op zoek naar alternatieve geneeswijzen voordat ik weer naar de huisarts wil gaan en omdat ik geen zin heb om een jaar op deze manier te menstrueren ..</p>

3 weken bloeden bij ongesteld is niet normaal, ook niet tijdens het ontpil proces. Tevens met een risico op bloedarmoede. Ik zou een second opinie bij een andere huisarts vragen. Of bij dezelfde voet bij stuk houden dat ze je moeten helpen/doorsturen.

Terug
Bovenaan