Menstruatie krampen en borstvoeding

Hoi allemaal,

Mijn onderwerp past niet echt bij 'voeding' maar wist niet waar ik het het beste onder kan laten vallen. Hoop alsnog dat jullie mee willen lezen en me antwoord kunnen geven.

Ik ben 27-03-2021 bevallen. Morgen dus 6 weken geleden. Ik geef borstvoeding dus verwacht nog niet ongesteld te worden. Ik bloed nu al ruim 3 weken niet meer van de bevalling.

Ik heb nu sinds 2 dagen zo ongeveer 2 keer per dag wat menstruatie krampen en als ik dan naar het toilet ga zit er iets wat licht roze bloed/afscheiding in m'n inlegkruisje. Echt maar 2 keer per dag heel even gehad. Nu ook geen last meer.

Het deed mij erg denken aan een innestellingsbloeding na wat gegoogle.

Zijn er mensen die hun ervaring willen delen over ongesteld worden na bevalling met borstvoeding? En zijn er mensen die mij hun ervaring willen delen van een innesteling bloeding (eventueel net na bevalling)?

Side note: m'n productie van de borstvoeding is opeens minder.

Liefs mij
 
Dat je bv geeft is geen garantie dat je voorlopig niet  ongesteld wordt hoor. Plus als je voorlopig niet verwacht ongesteld te worden, hoe denk je dan dat je wel zwanger kunt zijn?  
 
Omdat je wel een degelijk een eisprong hebt als je borstvoeding geeft. Verder klinkt je antwoord niet heel vriendelijk en hoop ik dat er iemand is die wel nuttig reageerd.
 
Als je een eisprong hebt wordt je daarna ongesteld. Waarom is mijn antwoord niet nuttig? Het was niet onvriendelijk bedoeld hoor. Ik denk gewoon dat je ongesteld wordt. Dat is heel goed mogelijk. 
 
Ik ben altijd nog na ongeveer 4weken ongesteld geworden ook al gaf ik borstvoeding! Meestal was het vloeien na de bevalling nog niet eens helemaal gestopt!
Kan dus heel goed zijn dat je gewoon weer ongesteld word!
 
Ik werd 3 maanden na de bevalling weer ongesteld ondanks dat ik volledig borstvoeding gaf. (wel een stuk minder snel dan jij)
Maar Krampig gevoel in m'n buik, m'n zoon wilde niet echt meer drinken en nadat ik ongesteld was helemaal niet meer.

Dus ik denk dat je gewoon ongesteld wordt. Of je bent weer zwanger, dat kan natuurlijk ook;)
 
Ik werd 6 weken na de bevalling weer ongesteld, ondanks borstvoeding. Ik heb altijd de week voor de menstruatie mijn dip in de productie, en dus niet met de menstruatie zelf. Ook heb ik de week ervoor al wat krampen, dat neemt in de loop van de week toe tot de echte menstruatie.
 
Terug
Bovenaan