Menstruatie na bevalling

<p>Hi, </p><p>Inmiddels 15 weken geleden bevallen. Ik geef flesvoeding. Maar nog steeds geen menstruatie te bekennen... Heel fijn natuurlijk, maar vind het wel erg lang duren. </p><p>Nog meer mensen die dit zolang hadden? </p>

Ben bijna 19 weken bevallen en nog geen menstruatie.  Ik vind het prima en maak mij er nog niet druk om.  Het komt wel wanneer het komt,  tot die tijd ben ik vooral heel blij dat het er nog niet is. 

Ben bijna 19 weken bevallen en nog geen menstruatie.  Ik vind het prima en maak mij er nog niet druk om.  Het komt wel wanneer het komt,  tot die tijd ben ik vooral heel blij dat het er nog niet is. 

Ik kreeg pas mijn eerste menstruatie weer toen ik stopte met borstvoeding. En ik ben gestopt rond 9 maanden, werd 6 weken daarna pas weer ongesteld. Maar wat ik zei, ik gaf wel borstvoeding. Kan het gewoon zijn dat je lichaam toch nog reageert op de hormonen? Ze zeggen wel eens, 9 maanden op en 9 maanden af. Dus wellicht dat je lichaam gewoon wat langer nodig heeft om alles weer in balans te krijgen? Bedoel daar trouwens absoluut niet mee dat je pas na 9 mnd weer ongesteld wordt, maar meer dat de hormonen wat langer in je lijf zitten dan we denken.

Hier hetzelfde, 15 weken geleden bevallen en ook nog geen menstruatie gehad. Geef al vanaf dag 1 flesvoeding. Ben wel bekend met een onregelmatige cyclus. Voor mij zwangerschap ben ik een periode 6 maanden niet ongesteld geweest. Heb toen van de huisarts een hormoonkuur gekregen van een week en daarna kwam het direct weer op gang. Bij onzekerheid gewoon even een afspraak maken bij de huisarts :)

Hier een gelijk verhaal. Nu bijna 13 weken geleden bevallen. Vanaf dag 1 flesvoeding gegeven en nog geen menstruatie.
Heb wel vaak nog slijm verlies en natte afscheiding. Ik wacht het nog even af en anders ga ik even langs de huisarts. Vooral voor het slijm en de afscheiding 

Hier 11 weken na de bevalling gestart met de pil (wilde eerst wachten tot eerste x ongesteld) maar doordat we een weekje op vakantie zouden gaan, wilde k het risico niet lopen daar ineens ongesteld te worden... Nu in de stopweek vd pil dus wel bloedverlies (vraag me dan wel af of het echt op gang komt of dat dit puur de hormoon afgifte vd pil is) 

Terug
Bovenaan