Menstruatie na bevalling

<p>Hii, </p><p>Na hoe lang was jullie eerste menstruatie na de bevalling? Ik ben inmiddels 5 maanden geleden bevallen, maar menstruatie is nog uitgebleven. Is dit normaal? </p>

Je hormonen moeten allemaal nog op hun plek komen. Bij elke vrouw is dit anders.
Het hangt soms ook af van of je borst- of flesvoeding geeft. Bij sommige die BV geven kan het heel lang duren voor dit weer op gang komt.
Ik gaf BV en was na 10 weken ongesteld.

Hoi,
de eerste x werd ik ongesteld na 5w en bij de 2de na 12w. Ik heb bij beide flesvoeding gegeven. Maar idd ook heel afhankelijk van of je borst of fles geeft.

Ze adviseren tot 12 weken na bevalling. Bij mij kwam het met 11 weken in overvloed. Ik zou even langs huisarts gaan voor zekerheid. Misschien dat die nog kunnen helpen. Al kan het zijn met borstvoeding dat het wel langer duurt..

Dat ligt echt aan je hormoonhuishouding. Bij mij zorgt borstvoeding ervoor dat ik niet menstrueer. Voor de bevallingen was mijn menstruatiecyclus ook al erg onregelmatig, maar blijkbaar zijn mijn hormonen nogal sterk. Bij het eerste kindje gaf ik tot aan 9 maanden borstvoeding, het duurde toen nog ruim 7 weken na het stoppen voor ik weer ongesteld werd. Dus toen zat ik inmiddels op ruim 11 maanden na de bevalling ;) Bij de tweede ben ik eerder gestopt met borstvoeding en werd ik uiteindelijk met 5,5 maand na de bevalling ongesteld...

Terug
Bovenaan