Menstruatie na bevalling

Hi,<br />Is het normaal dat je veel bloed verlies hebt tijdens eerste menstruatie na de bevalling?<br />Ik ben 12 weken geleden bevallen en ben nu al zeker 4+ weken ongesteld. <br />De ene keer is het wat meer dan de andere keer, maar net echt veel bloed verlies. Is dit normaal, hadden jullie dat ook?<br />
 
Hoi ProudMama,
Toevallig heb ik ongeveer hetzelfde. Ik ben bijna 13,5 week geleden bevallen en ben nu sinds 2,5 week ongesteld. Ook vrij heftig met veel bloedverlies. Dacht ik gisteren er vanaf te zijn, is het vandaag weer erg!
Zelf denk ik dat het normaal is en het vanzelf weer stabieler zal worden. 
Heb je verder veel last van menstruatiepijn of krampen of dat niet?
Liefs!
 
Hoi Aysa,

Bedankt voor je bericht!
Dat klinkt inderdaad heel erg hetzelfde! Toevallig.

Ik heb niet heel de dag door krampen maar vandaag wel ineens wat meer last. En ook gelijk meer bloedverlies! Heb jij veel krampen of valt het mee?
 
Ik vind dit persoonlijk wel heel lang! Ik kan me voorstellen dat je menstruatie even van slag is na een bevalling en weer tijd nodig heeft om 'in het ritme te komen', maar meer dan 4 weken vind ik wel heel lang.. Ik zou persoonlijk even de huisarts bellen om na te vragen. Of de verloskundige /gynaecoloog want het kan ook nog met je bevalling te maken hebben (bijv: was je placenta echt compleet? En de vliezen?) En heb je koorts? Succes! 
 
Hoi ProudMama,
Echt vervelend dat het zo lang blijft aanhouden he! Hier een wisselende zeurende buikpijn met behoorlijke krampen.
Zoals Tesssa schrijft kan je het altijd even navragen.  In mijn geval waren er geen problemen qua placenta en dergelijke. De eerste menstruaties na een bevalling kunnen anders en heviger zijn. Ik moest gewoon afwachten tot het weer over gaat dus, haha. 
Mocht je contact hebben gehad met een arts, laat je dan even weten hoe het is afgelopen? Ik hoop dat je er snel vanaf bent!
 
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb contact gehad met de huisarts.

Gebruikte de mini pil vanwege borstvoeding, maar ben inmiddels over naar kunstvoeding. Waarschijnlijk is deze te licht en ga ik vanaf morgen verder met de gewone pil. Dat zou er uiteindelijk voor moeten zorgen dat de bloeding stopt
 
Hoi hoi!
Thanks nog dat je dat laat weten! Goed dat je hebt gebeld dan. Ik hoop dat je er dan snel vanaf bent!
Mag ik vragen hoe het overstappen ging bij jullie van borstvoeding naar kunstvoeding? Heeft je kindje (nu wel benieuwd of het een jongetje of meisje is?) er veel last van gehad qua krampjes? 
 
Een jongen ? Rond de 5 weken merkte ik dat hij nog heel onrustig was na het drinken en ook erg snel weer honger had.

Ik ben toen een paar keer alles gaan kolven en bleek dat de productie niet erg veel was.
Na de borstvoeding gaven we altijd een flesje afgekolfde melk na, omdat hij de energie niet had om alles bij mij te drinken.

Deze fles hebben we eerst 1x per dag vervangen door kunstvoeding. Toen dat goed ging hebben we 2 flesjes kunstvoeding per dag gegeven.
En zo langzaam opgebouwd. Ik heb s’nachts wel een keer moeten kolven omdat ik zelf op klappen stond ?. Met 2 weken waren we geloof ik volledig over op flesvoeding.

Hij had met borstvoeding ook altijd krampjes.
Ik heb niet het idee dat hij meer last had van de kunstvoeding:)
 
Terug
Bovenaan