Menstruatie na bevalling

Hoi

Even een vraag over de 1e menstruatie na de bevalling.
Bij de 1e mentruatie na   mijn bevalling ben ik op de 1e dag weer met de pil begonnen. Nu is het zo dat ik al 3 weken ongesteld ben en de stopweek weer naderd. Is iemand hier bekend mee, ik vind het een beetje vreemd. Gyn. zei dat ik op de 1e dag van mijn 1e menstruatie weer met de pil moest starten.

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Groetjes Nicole
 
Hoi,

Dat is lang vloeien zeg! maar wanneer ben je precies begonnen met de pil?
Ik bedoel dus, hoeveel weken na de bevalling was jouw 1e menstruatie??
En uit je verhaal begrepen geef je FV (neem ik aan)
Ik denk dat dat ook een rol kan spelen.

Groetjes Debby mv B'Elanna
 
Hoi,

Ik ben "blind" met de pil begonnen, maar werd 3 dagen daarna voor het eerst ongesteld. Ik had 10 wkn BV gegeven en was net geheel gestopt. Die eerste menstruatie heeft bij mij ook 3 weken geduurd, pakken maandverband!! Echt heel veel bloedverlies. Ik was van plan om na een stopweek gewoon met de volgende strip te beginnen, maar dat kon toen niet meer omdat ik leverontsteking had gekregen. Dus ik ben nu weer even "puur natuur". Ik heb toen 1 keer per week een klein beetje bruin bloedverlies gehad, maar de 2e menstruatie is nu net (na 6 weken) weer begonnen. Ik was vroeger altijd heel erg regelmatig, zelfs zonder pil. Dus het is nog een zooitje!
De eerste paar menstruaties na de bevalling kunnen helemaal anders zijn, vaak heftiger en zonder goede regelmaat, ook als je de pil gebruikt. Het schijnt even te duren voordat je lichaam weer in balans is...

Dus ik zou gewoon na een stopweek beginnen aan een 2e strip, ongeacht hoe het met vloeien etc zit. De bescherming is gewoon hetzelfde!

Veel succes,

Groetjes, Karin
mama van Christian (16 weken)
 
Hoi hoi,
Ik heb op het moment precies hetzelfde en weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik nu moet doen.... Sta al de hele week op het punt om de dokter te bellen,maar ben het eigenlijk ook een beetje zat die polonaise aan mijn lijf.
Ik ben 22 maart bevallen!!!! Ik ben drie weken geleden weer voor het eerst ongesteld geworden, maar dat duurt inmiddels al drie weken. Gisteren mijn laatste pil geslikt en deze week dan een rust week...... maar na drie weken ongesteld ben ik het wel een beetje zat aan het worden!!!!!
Ik kijk het deze week nog even aan, begin daarna gewoon weer aan de pil en als het dan niet over is......
 
Hallo dames,

Wat lastig allemaal he,mijn kindje is nu 6maanden,ben sinds 3 maanden weer aan de pil en de mensruatie is nog niet op orde en ook veel heftiger.hoort er inderdaad bij.
Mischien nog wel een tip, de pil is pas na 2 strippen veilig!

succes allemaal,

groetjes ramona
 
hallo dames,

ik ben 6 nov 09 bevallen van mijn dochter en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden.
mijn dochter is 11 weken oud.
moet ik mij nu zorgen maken of is het normaal dat het bij mij zo lang duurd?
ik geef flesvoeding(al vanaf haar geboorte)

groetjes liek
 
Terug
Bovenaan