menstruatie na curretage

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,
Hier ben ik weer. Onlangs naar de gyn geweest voor controle na curretage. Alles was goed gegaan en uit de controle van het weefsel is niks gekomen.. Gewoon vette pech volgens hem! Dat heb ik allemaal een plekje kunnen geven en eigenlijk gaat het heel erg goed..
Waar ik nu mee zit is het volgende!? Hoelang gaat het duren voor ik mn menstruatie ga krijgen.. Morgen is het 4 weken geleden dat ik gecurreteerd ben. Heb al een paar dagen last van mn buik, hoofdpijnen en slapeloosheid! Ik plas me kwijt en ben stik vergeetachtig!
Heb al een moment gedacht maar gewoon een test te doen en te kijken wat er uit komt, maar ik ben bang dat het positief gaat worden omdat ik nog hormonen in mn lijf heb zitten!
Kunnen jullie me er misschien iets meer over vertellen.. hoelang heeft het bij jullie geduurd?
Groetjes Debby

Hoi Debby,

Helaas heb ik hetzelfde als jou ervaren. Ik was 3 maanden zwanger en ben op 18 aug gecurreteerd. Ik heb toevallig afgelopen week een zwangerschapstets gedaan en deze was negatief. Dat houdt in dat er geen HCG hormoon meer in mijn lichaam zit en daar ben ik op dit moment erg blij mee. We kunnen dus weer verder gaan klussen. Ik ben erg benieuwd wanneer ik weer ongesteld ga worden. Ik heb 2,5 l bloed verloren, dus misschien duurt het wel heel erg lang. Spannend allemaal he? Veel succes en dat we maar snel weer een positieve test in onze handen mogen houden.
Liefs Muus.

Bedankt voor je reactie meiske...
Ik heb besloten vandaag toch maar te testen! Gisteren echt steekjes in mn borsten.. Ik ga er vanuit dat het door de menstruatie komt.. En ik ga dan ook testen om te kijken hoe het zit met de HCG-hormoon in mn lijf.. Ik wil eigenlijk ook wel weten of het er allemaal uit is..
Al spring ik denk ik een gat in de lucht als het positief is.. Mijn lieve man zei gisteren dat tie dacht dat het alweer raak was.. Het lijkt me onwaarschijnlijk.. We hebben genoeg geklust, maar niet gelet op dagen enzo.. Daarbij is het vandaag 4 weken geleden dat ik gecurreteerd ben.. Zou gewoon te vroeg zijn!
Toch maar eens kijken hoe het met het "hormoon" zit..

Tis inderdaad allemaal ff lastig om terug op je lichaam te vertrouwen.. op zich gaat het hartstikke goed na de curretage, maar nu het wachten hier weer op he!? Ik heb het gevoel dat ik niet anders doe dan wachten!

Liefs Debby

Hallo dames,

heb ook vorige week mk gehad (was ong 7 weken). Ben nu nog beetje aan t vloeien. Moet donderdag weer naar vk, als ik dan nog bloed moet ik misschien ook gecurreteerd worden waar ik natuurlijk erg tegenop zie.

Maar even ander vraagje. Hadden jullie na de mk evengoed nog zwangerschapsverschijnselen? Hoelang duurde dat?   Heb nu nog steeds last van pijnlijke borsten, andere klachten zoals veel plassen en steken in lies zijn wel weg.

@ Debby
Ik ben 4,5 week na mijn curettage weer ongi geworden. Je schrijft dat het na 4 weken te vroeg zou zijn om zwanger te kunnen zijn? Nee hoor! Na een mk en/of curettage zeggen ze zelfs dat je extra vruchtbaar bent. Ik had gewoon ruim 2 weken na mijn curettage mijn eisprong, dus waarom zou dat bij jou niet kunnen? Het kan dus idd zo zijn dat je alweer zwanger bent. Helaas heb je geen test gedaan waaruitblijkt dat je hcg-hormoon uit je lichaam was, dus als je nu gaat testen kan ie ook nog positief zijn van de vorige zwangerschap (ligt er ook aan hoe lang je zwanger was en hoe lang het geleden is dat het vruchtje gestopt is met groeien). Om het echt zeker te weten kun je je HA vragen om een bloedtest te doen zodat ze aan de hoogte van je hcg te zien of het om een nieuwe zwangerschap gaat of niet. Succes ermee en ik hoop dat je idd weer zwanger bent (ik ga er tenminste vanuit dat jullie er wel alweer aan toe zijn?)

@Bieb,
Ik heb 3 mk achter de rug en bij alledrie heb ik nog tot ongeveer 3 a 4 weken na de mk last gehad van zangerschapsverschijnselen. de 2e mk is een curettage geweest toen was het vruchtje al ruim 4 weken gestopt met groeien. pas 3 weken na de curettage gingen de verschijnselen weg. Dat vond ik telkens het meest vervelend: je weet dat het niet goed zit, maar je hebt wel nog alle verschijnselen (misselijk, broek die niet meer dicht kan na de lunch, last van de borsten) Hopelijk ben je er snel vanaf.

Dames, veel sterkte met het verwerken van jullie mk en ik hoop dat jullie snel gezond zwanger mogen raken/zijn.

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan