Menstruatie na curretage

Hallo allemaal,

Kunnen jullie mij vertellen hoe het zit met je eerste menstruatie na een curretage? Waarschijnlijk is dat voor iedereen anders, maar toch. Hoe kun je dit het beste uitrekenen? Ik heb twee weken geleden een curretage gehad en had voorheen altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen. Moet ik dan rekenen vanaf de dag van de curretage of zal ik gewoon maar afwachten wanneer het komt? Mijn vriend en ik hebben gisteren voor het eerst weer gevreeen, en volgens mij had ik gister ook mijn eisprong, maar ben daar niet zeker van. Uitgaande van een cyclus van 28 dagen, zou dit best kunnen, als je vanaf de curretage gaat tellen. Kunnen jullie mij hier iets over vertellen? Wat zijn jullie ervaringen?

Liefs van Anna

Hoi Anna,

Ik had na mijn miskraam 5 weken nodig om weer ongesteld te worden. Normale cyclus was ook 28 dagen. Of er echt een verschil is tussen een 'natuurlijke' miskraam en een curettage lijkt mij niet. In beide gevallen verdwijnt het zwangerschapsweefsel en dus ook het hCG.
Volgens mij kun je er niet van uit gaan dat je precies 28 dagen na je curettage weer ongesteld wordt. Tot een week of 7 is normaal heb ik gelezen op een goeie site. Dus je moet echt gewoon afwachten. En er is altijd een kans dat je meteen weer zwanger raakt. Kijk maar naar Biate!

Liefs,
Marjon

Hoi Anna,
Bij de nacontrole na mijn curettage zei de arts dat ik moest afwachten tot het bloeden gestopt was. Vanaf die dag moest ik gaan tellen. Als ik dan binnen zes weken niet ongesteld was geworden moest ik me weer melden voor een echo. Ik werd precies vier weken nadat het bloeden gestopt was weer ongesteld (ik had altijd een cyclus van 28/29 dagen).

Sterkte!
Liefs, el.

Hallo,

Ik had ook altijd een cyclus van 28 dagen en voelde 2 wk na mijn curettage ook een eisprong 2 wk later, dus 28 dgn na curettage een test gedaan die was negatief, 2 wk later nog niet ongi dus weer testen en toen was die positief. Echt een wondertje ik heb 2 wk gevloeid na mijn mk, daarna direct weer gevreeen en waarschijnlijk direct RAAK!. Ik ben nu heel blij niet weer ongi geweest na mk maar het is wel erg spannend ben zo bang dat het weer misgaat. Gemiddeld duurt het 6wk voor je ongi terugkomt.
Succes.

Terug
Bovenaan