Menstruatie na keizersnede

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 5 weken en 3 dagen trotse moeder geworden van mijn eerste kindje, maar nu ben ik afgelopen week ongesteld geworden en het duurt langer als wat ik voordat ik zwanger werd had, ik heb gister al met de gynaecoloog gesproken omdat ik toevallig een afspraak had, ik zei dat ik het ook al erg vroeg vond 4 weken na mijn keizersnede, zij zei ook het is wel vroeg maar wel mogelijk als je geen borstvoeding geeft. Maar ik maak me toch een beetje zorgen. Hebben jullie dit ook gehad of iets soortgelijks? Het bloed is wel helderrood en zoals ik altijd menstrueerde.

Hoi Namommie,
Ik heb 2 keer een keizersnede gehad. De 1ste werd ik na 5w ook alweer ongesteld, van de duur weet ik niet zoveel meer. Bij de 2de pas met 12w en duurde het idd veel langer en ook echt heel heftig. Ik kon gewoon wel kraamverband gebruiken zo heftig. Dus ik denk dat het heel verschillend is maar niet dat er perse iets is. Succes!

Ik ben wel normaal bevallen, maar had ook mijn eerste menstruatie weer na 4 weken. Na een week zei de verloskundige, omdat ik al niet meer vloeide, dat het snel kon. En dat was ook zo!

Hier na de keizersnede ook na 5 weken ongesteld!

Ik bloedde tot 4 weken na de bevalling, dat was net een paar dagen gestopt en toen werd ik ongesteld. Ik twijfelde toen ook of het wel een echte menstruatie was, maar het duurde precies 6 dagen zoals mijn normale menstruatie en exact 4 weken later bloedde ik weer, dus ja... het was zeker een gewone menstruatie! Kan dus gewoon hoor!

De eerste maanden na een bevalling kan de menstruatie trouwens behoorlijk heftig xijn of langer duren hoor! Ik ben ondertussen 2x bevallen (1x vaginaal, 1x keizersnede) en in de eerste 6 tot 8 maanden daarna was m'n menstruatie soms heel heftig of duurde deze zomaar een paar dagen langer. Je lichaam heeft wat maandjes nodig om alles weer terug op orde te krijgen.

Terug
Bovenaan