Menstruatie na miskraam

<p>op dag 24 na mijn miskraam had ik een positieve ovulatie test. Gaan testen vanaf 9 december en die waren echt negatief. Nu op dag 24 de action test en de clear blue test positief.</p><p>Wat ik me af vraag is wanneer komt een menstruatie na de ovulatie. Is dan mijn cyclus nu gewoon wat langer? <br /><br />Hebben jullie hier ervaring mee?</p>

Normaal word je een week of 2 na de eisprong ongesteld. Weet je zeker dat die 1e donkere ovutest niet kwam door een restje hcg in je lijf? Dat had ik, daar reageren ovutesten ook op. Ik zou dus zeggen dat die eerste test geen eisprong is geweest..

Het hcg was uit mijn lijf. Teste week na de miskraam met ovulatietesten negatief en 2 dagen na de miskraam waren mijn zwangerschapstesten negatief.
De clearblue was tot de 24ste dag steeds negatief en daarna positief. Merkte ook aan mijn lijf dat alle andere symptomen er waren.

Meestal is de periode van je eisprong tot menstruatie (of hopelijk niet), ofwel luteale fase, telkens ongeveer even lang, maar het kan per vrouw verschillen hoe lang die periode duurt. Typisch zo'n 2 weken, maar alles tussen 10 en 18 dagen is 'normaal'. Mocht jij bijvoorbeeld door eerdere ervaring met ovulatietesten weten dat er bij jou meestal 12 dagen tussen zit, dan zou ik daar nu ook vanuit gaan, maar heb je geen ervaring, dan zou ik uitgaan van 14 dagen. ;)
De miskraam en bijbehorende hormonale veranderingen hebben waarschijnlijk alleen invloed gehad op het eerste gedeelte van de cyclus waarin je eitje moest rijpen. Die fase is sowieso gevoeliger voor invloeden van buitenaf, zoals overmatige stress of ziekte.

Terug
Bovenaan