Menstruatie na miskraam

<p>Hoi dames,</p><p>Inmiddels ben ik 4 weken verder na mijn miskraam (vruchtje bij 6 wkn gestopt met groeien). Afgelopen zondag was het 4 weken geleden dat ik voor de eerste keer tabletten inbracht om mijn miskraam op te wekken. Exact één week daarna volgde de tweede dosis tabletten omdat er nog restweefsel was achtergebleven. Helaas hebben de tabletten de tweede keer niets gedaan en op advies vd gynaecoloog moest ik mijn menstruatie afwachten. Waarschijnlijk zou hiermee "de boel" opgeschoond worden. Sinds gisteren (precies 4 weken na de opgewekte miskraam) heb ik menstruatiekrampen en licht bloedverlies. Vandaag zit ik op dag twee en ik vind dat ik het amper een menstruatie kan noemen. Een inlegkruisje volstaat en enkel na het plassen en bij het "spoelen" onder de douche is er bloed te zien. Dit is helderrood en sliert-achtig. Gisteren zat er iets of wat bruin bij (mini stolseltje) maar al met al is hier ook alles mee gezegd. Volgens de gynaecoloog was het restweefsel nog maar 1,5cm. Ik weet dus ook niet wat ik kan verwachten.... ik hoop zo dat de menstruatie doorzet en ik er "vanaf" ben. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik had verwacht dat de menstruatie (en zeker in het geval van restweefsel wat kan meekomen) na een miskraam best heftig kon zijn. Mijn grootste angst is alsnog gecurreteerd te worden.. al weet ik niet of ze dit zomaar doen bij "nog maar 1,5cm".</p><p>Wie oh wie lieve dames kan mij wat meer informatie geven.</p><p>Liefs! </p>

Ik heb vorige week maandag de controle echo gehad bij de gynaecoloog. Ik heb in april een miskraam gehad het vruchtje was niet verder gegroeid tot 7.5 week. De controle echo was goed er zat nog maar 5 mm aan rest weefsel en dat zou er bij de volgende menstruatie uit komen. Maar ja wanneer komt die? En we willen er eigenlijk gewoon weer voor gaan...voor de 2de kinderwens.

Succes en hopelijk mag je ook snel weer zwanger zijn

Ik denk dat je gewoon even af moet wachten of het loskomt als je menstruatie doorzet. Ik had trouwens na mijn miskraam in januari (met ruim 9 weken gestopt met groeien) ook ineens een kleine tussentijdse bloeding rond mijn eisprong (4 weken nadat de miskraam spontaan opgang kwam en ik meteen dezelfde nacht nog met spoed gecuretteeerd moest worden vanwege overmatig bloedverlies) en had na 6 weken dus weer een echte menstruatie. In de cyclus erna had ik ook een kleine bloeding rond mijn eisprong. Dat had ik voor mijn laatste miskraam nog nooit gehad. In de cyclus daarna trouwens niet meer, en wat deze cyclus gaat brengen moeten we nog zien, hopelijk een zwangerschap, haha.

Een curettage is niet leuk, maar is ook niet het einde van de wereld als het niet spontaan loskomt. Dat levert echt maar in een heel klein percentage van de gevallen problemen op en zelfs die kunnen meestal verholpen worden. Ik denk alleen dat ze het niet snel zullen doen als je geen overmatig bloedverlies hebt door het restweefsel, en geen koorts/ontstekingsklachten ontwikkelt en nog niet een echte menstruatie hebt gehad om het natuurlijk op te lossen (of dat die superlang uitblijft natuurlijk), tenzij je het zelf graag wilt (en ze nog steeds restweefsel zien op een echo). Maar ik denk dat je voor die tijd beter kan overleggen of je na deze bloeding/menstruatie? nog een controle echo kan krijgen om te kijken of je weer schoon bent of evt bloedprikken om te kijken waar je in je cyclus staat.  

[quote quote=10445831]Ik denk dat je gewoon even af moet wachten of het loskomt als je menstruatie doorzet. Ik had trouwens na mijn miskraam in januari (met ruim 9 weken gestopt met groeien) ook ineens een kleine tussentijdse bloeding rond mijn eisprong (4 weken nadat de miskraam spontaan opgang kwam en ik meteen dezelfde nacht nog met spoed gecuretteeerd moest worden vanwege overmatig bloedverlies) en had na 6 weken dus weer een echte menstruatie. In de cyclus erna had ik ook een kleine bloeding rond mijn eisprong. Dat had ik voor mijn laatste miskraam nog nooit gehad. In de cyclus daarna trouwens niet meer, en wat deze cyclus gaat brengen moeten we nog zien, hopelijk een zwangerschap, haha. Een curettage is niet leuk, maar is ook niet het einde van de wereld als het niet spontaan loskomt. Dat levert echt maar in een heel klein percentage van de gevallen problemen op en zelfs die kunnen meestal verholpen worden. Ik denk alleen dat ze het niet snel zullen doen als je geen overmatig bloedverlies hebt door het restweefsel, en geen koorts/ontstekingsklachten ontwikkelt en nog niet een echte menstruatie hebt gehad om het natuurlijk op te lossen (of dat die superlang uitblijft natuurlijk), tenzij je het zelf graag wilt (en ze nog steeds restweefsel zien op een echo). Maar ik denk dat je voor die tijd beter kan overleggen of je na deze bloeding/menstruatie? nog een controle echo kan krijgen om te kijken of je weer schoon bent of evt bloedprikken om te kijken waar je in je cyclus staat.[/quote]
Jeetje.. ook vanuit jouw kant een treurig verhaal :-(. 
Ik heb gisterenmiddag (na twee dagen weinig bloedverlies) weinig tot geen last gehad. Pas s'avonds onder de douche begonnen de krampen weer heel licht, en verloor ik een stolsel. Dit stolsel was echt een balletje "vlees", heel taai en nauwelijks uit elkaar te trekken. Hierna ging het weer over in wat druppels helderrood bloed. Ik hoop van harte dat dit het laatste restje is geweest....

Terug
Bovenaan