Menstruatie na pil gebruik

A

Anoniem

Guest
Hallo allen,

Ik heb een korte vraag waar jullie wellicht een antwoord op kunnen geven.

Ik ben namelijk gestopt met de pil en de eerste dag van mijn laatste menstruatie was 14 Maart. Nu is het zo dat ik een kinderwens heb, en naar aanleiding van mijn wens de cyclus bij hou. Ik heb 2 dagen voor mijn nod een test gedaan met als uitslag negatief. Nu ben ik 3 dagen overtijd maar dit kan ook te hebben met het feit dat ik gestopt ben met de pil. Hoelang heeft het bij jullie geduurd met menstrueren na het stoppen met de pil? Kan het zo zijn dat ik te vroeg ben geweest met testen?

Meestal wordt er wel echt een jaar voor uitgetrokken dat je lichaam moet ontpillen. Mijn 1e was met 8 maanden na 15 jaar gebruik en de 2e gelijk raak na 1 jaar en 3 maanden gebruik. Het verschilt heel erg ma 1 jaar mag rustig. Geduld hebben

Ja je moet je lijf echt even de tijd geven. Wil je meer inzicht, dan kan je je menstruaties bijhouden in een app of ovulatietesten gebruiken. Ik raad je echter aan om er nog niet zo op te focussen.. geef je lijf wat tijd om een vaste cyclus te ontwikkelen, het is bij iedereen anders.

Het is bij iedereen anders, bij mij herpakte mijn lijf zich direct in een goede cyclus na 14jaar aan de pil.. goed om je lijf wel wat tijd te geven en het bij te houden in een app oid... succes!

Zelf heb ik 14 jaar de pil geslikt, nadat ik ben gestopt heb ik 1x een normale cyclus gehad, en daarna was ik zwanger. Wat ik zelf deed was het wel bijhouden om de cyclus een beetje te volgen. Maar ik zou nu nog even wachten met ovulatie testen tot je kan zien of je cyclus regelmatig genoeg is.

Ik werd na een half jaar nog niet ongesteld en ben toen pas het medische circuit ingegaan. Voor een half jaar wordt er medisch gezien niks gedaan, dus neem je tijd. Ik focuste er in de eerste maanden zo erg op dat je er alleen maar verdrietig van wordt. Het kan zijn dat je een lange adem nodig hebt, probeer jezelf dus niet gek te maken. 

Terug
Bovenaan