Menstruatie na positieve ovulatietest?

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi allemaal,</p><p>ik ben nieuw hier en hoewel ik veel topics ben tegengekomen die vergelijkbaar zijn, ben ik toch benieuwd of jullie mijn verhaal misschien herkennen.</p><p>Ongeveer een jaar geleden ben ik gestopt met de pil, vooral omdat ik me er niet meer prettig bij voelde maar natuurlijk ook omdat mijn man en ik een kinderwens hebben. Sindsdien is mijn hele cyclus nog niet een keer normaal geweest, maar ik heb me nooit echt zorgen gemaakt want dat kan nou eenmaal lang duren voordat die zooi uit je lijf is. Zeker als je, zoals ik, 14 jaar de pil geslikt hebt.</p><p>Maar goed, inmiddels zijn we dus een jaar verder en is mijn cyclus, in mijn ogen, dus nog steeds niet op orde. In januari ben ik voor het laatst ‘echt’ ongesteld geweest, zoals ik gewend was van voordat ik aan de pil begon. Daarvoor en daarna was het steeds maar een heel klein beetje en ik weet niet of dat wel telt. Cyclussen variëren van 20-60 dagen. Ondanks dat voel ik me mentaal echt wel een stuk beter, maar werd toch ook wel teleurgesteld als ik iedere keer niet ongesteld werd en er ook geen positieve zwangerschapstest kwam. Ik had me daarom voorgenomen om in augustus iedere dag/twee dagen een ovulatietest te doen, om te kijken of ik überhaupt wel een eisprong kreeg. Met het ‘logboek’ van augustus wilde ik in september naar de huisarts gaan voor advies. Ik verwachtte er dan ook niet veel van, van die testen, maar afgelopen zaterdag al (3 augustus, derde test-dag), kreeg ik de smily op m’n test. Daar hebben we gebruik van gemaakt, want je weet tenslotte maar nooit, maar sinds zondag heb ik bloedingen, zoals ik ze in januari ook had. Het voelt echt als ongesteldheid en moet ook  tampons gebruiken. Nou las ik over ovulatiebloedingen en ik vroeg me af: heeft iemand van jullie dat ook wel eens zó enorm heftig? Of heb ik gewoon de pech van die ene procent kans dat de test niet betrouwbaar is en is dit een gewone menstruatie? Het spookt in ieder geval lekker door m’n hoofd.</p><p>Ik ben dus sowieso van plan om binnenkort naar de ha te gaan en het is niet zo dat we per se morgen zwanger willen zijn (zou leuk zijn, dat wel); ik ben vooral benieuwd of dit herkenbaar is  voor jullie en of iemand hier ervaring mee heeft. </p><p>In ieder geval dankjewel voor het lezen :)</p>

Hoi! 
Sorry, hier heb ik geen ervaring mee. Mijn cyclus was na 10 jaar pil gebruikt direct weer heel regelmatig. Stipt 28 dagen.. ook heb ik geen ovulatie- of innestelingsbloeding gehad. 
wel wil ik je adviseren geen tampons te gebruiken als je niet zeker bent of het mensuratie is. Ik begreep dat tampons een infectie zouden kunnen veroorzaken als er wel een vruchtje is. Dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen... 

Hoi! Sorry, hier heb ik geen ervaring mee. Mijn cyclus was na 10 jaar pil gebruikt direct weer heel regelmatig. Stipt 28 dagen.. ook heb ik geen ovulatie- of innestelingsbloeding gehad. wel wil ik je adviseren geen tampons te gebruiken als je niet zeker bent of het mensuratie is. Ik begreep dat tampons een infectie zouden kunnen veroorzaken als er wel een vruchtje is. Dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen... 

Ik begrijp dat je nu voor het eerst ovulatietesten hebt gebruikt?
Sowieso kijken of je volgende maand weer rond dezelfde datum een smiley krijgt, dan kan je ook daarvoor al a aan de slag, zaad blijft namelijk lang leven!
Maar ik zou zeker ook naar de huisarts gaan als je al een jaar bezig bent, misschien is er iets mis bij 1 van jullie..
Heel veel sterkte

Hoi,
Ik weet dat het een verouderd topic is maar ik dacht misschien lees je dit nog. Ik heb vandaag een soortgelijk verhaal gepost (ook zo lang de pil geslikt) en vraag me af hoe het bij jou is afgelopen? 

Terug
Bovenaan