Menstruatie na stoppen BV

Hallo dames,

Hoe is het hier allemaal? Ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest. Druk druk druk...hihi. En niet alleen met onze dochter, maar met van alles eigenlijk.

Ik ben nu sinds ruim 1 week volledig gestopt met de bv omdat ze niet genoeg groeide. Ze was in 1 week maar 65gr aangekomen en dat is natuurlijk veels te weinig :-(. We hebben haar toen moeten bijvoeden en ben toen 4 dagen later terug gegaan naar het cb en ze was toen 400gr gegroeit. Dus ik bleek gewoon weinig tot niets meer te hebben aan voedingsstoffen e.d. Er zat een weekend tussen en in dat weekend heb ik voor mezelf de keuze gemaakt dat ik de bv zou afbouwen. Maar afbouwen heeft nog geen week geduurd. Eerst gaf ik nog de 1e en de laatste voeding en de rest vd dag fles, maar dat ging al heel snel naar alleen de 1e voeding en de rest vd dag de fles. En nu dus volledig gestopt. Ik had geen zin om te gaan tobben met de bv/fles. Ik heb nu toch een stukje rust gevonden door de keuze te stoppen met de bv.
De dag dat ik hoorde dat ze maar zo weinig was aangekomen heb ik veel gehuild. De hormonen zullen ook nog wel een rol hebben gespeeld, maar ik had me zo voor genomen dat ik 3 maanden bv zou geven en als dat dan niet lukt is het een zware tegenvaller. Maar al met al heb ik toch 9 weken bv gegeven. En vind het knap van mezelf, want het heeft me ook heel veel moeite gekost om het op gang te krijgen. Dat heeft al met al 3 dagen geduurt.
Maar ik heb nu even een vraagje, hoelang kan het duren voordat de menstruatie weer opgang komt na het stoppen met de bv? Heeft iemand hier ervaring mee? Nu moeten we a.s. woensdag weer terug en ik denk dat ze echt veel is aangekomen, zeker vergelijken met de vorige keer. Ze krijgt woensdag ook weer de prikjes in beide beentjes. Zo zielig is dat he??

Ik lees het wel als iemand er ervaring mee heeft.

Liefs

Joyce

hey,
Jou verhaal is echt mijn verhaal! Heel herkenbaar allemaal.

Ik heb er alles aan gedaan om de borstvoeding te laten slagen. maar helaas, ook mijn kleine meid wil er maar niet van aankomen. Inmiddels geef ik alleen 's ochtends 1x bv en de laatste voeding voor de nacht geef ik ook zelf.
De overige voedingen krijgt ze de fles. Maar ik merk dat mijn borsten steeds minder vol worden bij de 2 voedingen die ik nog zelf geef. Dus ik vrees dat Julia binnenkort ook volledig aan de fles zit. Ben nog wel van plan om haar nog wel 2 eker per dag aan te leggen. Maar dan meer voor de gezelligheid. Ik kan er nog niet helemaal afstand van nemen,
Ook ik heb gehuild toen ik hoorde dat ze helemaal niet aankwam. Dus ik weet dat ik een goede keuze heb gemaakt. Maar mijn verstand en gevoel zijn 2 verschillende dingen, vooral met die hormonen.

En op de vraag in te gaan over menstrueren. Ik was 8 weken na de geboorte van Julia weer ongesteld. En toen gaf iknog meer bv dan flesvoeding.
Maar volgens mij is er geen peil op te trekken.
Ik had een vriendin die met voleldige bv na 2 maanden weer ongesteld was, en een andere vriendin pas na 10. Gewoon afwachten dus.

Sterkte.

Liefs Maartje

ps. En heel knap dat je de bv toch zo lang hebt volgehouden. 9 weken is toen weer 9 weken!

ha meiden,

Ook ik geef nog volledig bv, maar dan aan 2 jongens. Nu was in 4 weken was Rick 640gr en Tom 870gr gegroeid. op cb vroegen ze of ik geen bijvoeding gaf, want Rick zijn lijntje boog iets af, maar ik vind dat je van 1 keer niet kan zeggen of hij goed aankomt of niet. Dat stomme cb maakt je alleen maar onzeker, maar ik ga nog volhouden hoor!! en zie over 4 weken wel hoe Rick nu aangekomen is. aan de bv ligt het bij mij dus niet want Tom was wel goed gegroeid.
Succes meiden , jullie hebben het ook goed gedaan!!

Knappe keuze!!!!!!
Stiekem denk ik soms ook aan stoppen. Ik viond het erg gezellig en weet dat bv erg goed is maar het vraagt ook wel veel van je hoor.
Heb nog steeds last van spruw, vorige week weer een borstontsteking en voor de zoveelste keer kloven.En tja ben oo kweer aan het werk dus elke keer kolven( en natuurlijk al natte plekken gehad) Echter mij dochter groeit wel heel erg goed op de bv en vind de keuze om te stoppen nog ff te moeilijk.

Op je vraag heb ik geen antwoord maar wilde je wel ff laten weten dat ik het een knappe keuze van je vind!

Terug
Bovenaan