Menstruatie na stoppen pil, betrouwbaar?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben op 27 juni getopt met de pil en mn menstruatie kwam op 1 juli.
Nu had ik het gevoel dat ik een eisprong had rond de 8ste, kan dat?
mijn vriend zegt dat dat niet kan omdat ik net ongi geweest ben en dat je dan na ongeveer 2 weken een eisprong moet hebben.
Maar volgens mij is de menstruatie van het stoppen van de pil kunstmatig.
Ik had het iedee dat ik rond 22 juni ook een eisprong had.
Moet ik nu uitgaan van deze menstruatie of niet?

Overigens hebben wij om de dag gemeenschap, is dat voldoende?

Groetjes, Ris

hoi,
je cyclus kan na het stoppen erg onregelmatig zijn.
je weet dat niet zo goed waneer je eisprong is.
wel is de eisprong meestal z'on 14 dagen voordat je ongesteld wordt..maar waneer je ongesteld wordt is dus onbekend.
als je om de dag vrijt lijkt me dit voldoende,,dit doen wij zelf ook.
helaas is het deze keer bij ons niet gelukt.
dat aan vanalles liggen natuurlijk.
succes,groetjes piewie.

Hoi,

Sluit mij aan bij de reactie van piewee. Je kan na het stoppen inderdaad heel onregelmatig zijn. Na verloop van tijd wordt het wel steeds regelmatiger. Bij de een wat sneller als de ander.

Ik ben nu met de 4e ronde bezig en bij mij wijkt het ook elke maand af. De laatste keer zat ik op 30 dagen en de eerste rond waren het er 42 dus een aardig verschil.

Debbie

Wat ik ook bedoel, je gaat de pil slikken en als de strip af is komt er een menstruatie.
Dit heeft volgend mij helemaal niks met je eisprong te maken.
Als het ware is het dan een kunstmatige menstruatie. Nu ik gestopt ben kan ik er volgens mij niet op vertrouwen dat ik ongeveer 2 weken na mn ongi een eisprong heb. Of zie ik dat verkeerd?
Hoe voelt een eisprong, ik heb namelijk het iedee dat ik het wel kan voelen.
Ik voel dan lichte menstruatie kramjes een 1 kant helemaal onder in mn buik.
Ik vind het wel spannend allemaal hoor.

Hi Ris,

jaja kan zeker dat je dus nu al je eisprong hebt! Als je nl een korte cyclus hebt heb je ongeveer 2 weken voor je ongesteldheid (heet hier je NOD = Niet Ongesteldheids Dag) je eisprong. Het kan dus goed!
Tis idd errug spannend... Succes ermee! ;-)

groetjes

PS: Kan idd zo zijn dat het nu allemaal wat in de war is als je net gestopt bent, maar het kan meteen goed en evt regelmatig zijn. In principe komt er altijd een eisprong voor je menstruatie.

Terug
Bovenaan