Menstruatie na stoppen pil

<p>Hoi, Afgelopen maand (14 juli) ben ik gestopt met de pil. Zondag (18 juli) heb ik een onttrekkingsbloeding gehad. Mijn eisprong zou dus op zondag 1 augustus zijn. Eigenlijk zou ik gister (15 augustus) mijn menstruatie hebben. Nu had ik vrijdag (13 augustus) al bloedverlies, die dag en nacht een tampon gedragen maar in de loop van de dag op zaterdag was de bloeding vrijwel verdwenen, zondag ook geen bloed meer gezien. Vanochtend had ik een klein beetje bruin bloed in mijn ondergoed. Ik heb al een test gedaan maar deze was negatief. Normaal is een eerste menstruatie juist heftig of duurt langer voordat deze komt.. toch? Is mijn menstruatie ontregeld door het ontpillen? Of zou er iets anders kunnen zijn?</p>

Hi! Het zou heel goed kunnen dat dit gewoon nog bij het ontpillen hoort .. helaas. 
De meeste vrouwen hebben hun normale cyclus terug binnen 6 tot 10 weken, bij andere duurt het een half jaar tot een jaar om hun normale cyclus terug te krijgen. 
Je zou je kunnen verdiepen in de werking van teunisbloemolie! Dit heeft mij 3 jaar geleden erg geholpen bij het ontpillen, toen zwanger geraakt van mijn dochter. Eind juli ben ik wederom gestopt met de pil ivm de wens voor een tweede. Mocht mijn cyclus ontregeld blijven gebruikt ik dit middel zeker weer :)

Ik denk ook dat het nog bij het ontpillen hoort helaas. Het kan even duren voor je lijf alles weer uit zichzelf oppakt. Het kan ook zijn dat je nog een half jaar (ofzo) een onregelmatige cyclus hebt waarna het wel weer regelmatig word. Ook de hoeveelheid bloedverlies kan daarbij verschillen.

Hi! Zelf ervaar ik dit nu ook allemaal (mei gestopt met de pil) geef je lichaam de tijd om die rommel te verwijderen uit je lichaam (de pil) dat is wat ik nu ervaar. Je cyclus zal anders zijn dan voorheen, omdat het met de pil (bijna) altijd zelf te regelen is. Nu doet de natuur zijn werk en gaat het iets anders. Je lichaam moet 'ontpillen' hier geven ze 1jaar voor. Maar dat is voor ieder lichaam natuurlijk anders. 

Terug
Bovenaan