Menstruatie of innestellingsbloeding?

Hallo,

Is er iemand die in het verleden zijn innestellingsbloeding heeft aangezien voor menstruatie en achteraf toch zwanger bleek te zijn?

Ik twijfel namelijk over het bloedverlies dat ik de afgelopen twee dagen heb gehad, precies een week na ovulatie. Mijn luteale fase was de afgelopen maanden wel kort (10 dgn), maar nog niet eerder zo kort (7 dgn). Opvallend was dat het naast rood bloed ook donker bruin was (bij gebruik van tampon).  Ik kan mij niet herinneren dat ik dit eerder heb gehad. Het zijn alleen niet een paar druppeltjes bloed geweest. Het was meer, voornamelijk bij het afvegen.

Daarnaast heb ik vanaf de ovulatie al een aanwezig drukkend gevoel in mijn rechter schaamstreek/ onderbuik, wat doorstraalt naar mijn liezen, rechterbovenbeen en rechteronderrug. Ook heb ik opvallend veel bultjes op mijn tepelhof, die ook opgezwollen  zijn. Ook zijn mijn aders veel beter te zien en worden mijn tepels nog steeds snel  hard. Pijnlijk zijn ze al een paar dagen niet meer. Bovendien zijn mijn borsten heel gevoelig.

Ik had me er al bij neergelegd dat het een menstruatie was, maar gezien mijn klachten twijfel ik nog steeds wel.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes!

hoi
het kan een innestelling zijn maar het kan ook ong.zijn.!je bent niet regelmatig ong?anders kun je denken van een ins.bloeding...
ik her ken dit van me zelf een paardagen voor mn nod had ik een beetje bruinbloedverlies en na 2 dagen zette het pas door!ik had ook klachten zereborsten opgebazengevoel..
maar ieder lichaam is anders ik kan dit helaas ook niet beoordelen..ik heb bij mn eerste zwangerschap geen ines.bloeding gehad..maar wel pijnlijkeborsten en een opgeblazen gevoel!als je het niet vertrouwd kun je 2 dingen doen:een test en afwachten!ik weet dat dit zuur is het laatste maar het is wel zo het duurt allemaal lang en ik weet ook hoe dat voelt meid!!!ik duim voor je!!!!
grt karin

Hoi hoi,
ik weet hoe moeilijk het is, maar ik zou het even een paar dagen afwachten, ikzelf had op dinsdag (al in november) een paar druppels bloed en ik testte pas een week later op woensdag positief... Ook ik had voornamelijk bij afvegen wat bloed, maar omdat het zo weinig was heb ik toen geen tampon gebruikt...
Ik ben nu inmiddels 21wkn3dgn zwanger!
groetjes en sterkte
Sas

Inderdaad een moeilijke situatie zit er zelf ook middenin.

Had zaterdag eigenlijk mijn ongi moeten hebben maar nix.
Zondagmorgen bij het opstaan heel licht rose en verderop de dag nix ook geen buikkrampen en onderrugpijn net als anders alleen beetje rommelig gevoel bovenin mijn buik.
Vandaag ook weer bij het opstaan heel licht rose en tot op heden nix.
Kon het niet laten en net nog een test gedaan maar helaas negatief.
Verder nog wel gevoelige borsten, misselijk tegen etenstijd en moe.

Het is mijn lichaam maar weet helemaal niet wat daar binnen allemaal gebeurd raar he.

Liefs Ev

Lastig hè. Ik was enkele dagen over tijd en kreeg toen ook bloedverlies, ik werd naar mijn idee ongesteld. Maar het was slechts 2 dagen en toen was het volledig weg (en zo kort is het nooit). Ook ik heb getwijfeld wat het zou zijn, maar na twee tests moet ik er toch maar aan geloven dat het echt ongesteldheid was, want de tests zijn negatief. Eind deze week moet de volgende ongesteldheid gaan komen, dan weet ik het zeker.
De symptomen waren er wel en zijn er soms nog (misselijk vooral 's morgens, sommig eten vies vinden ruiken en pijnlijke borsten). Maar schijnt dat dat ook kan komen door het stoppen met de pil en de hormonale veranderingen die daaruit volgen.
We wachten af! Ik duim voor je dat het innestelingsbloeding was!

Bedankt voor jullie reacties. Wat kan het lichaam ons toch voor de gek houden hé! Ik zal er komend weekend nog even een test tegen aan gooien. Het is dan twee weken na mijn ovulatie en dan moet ik haast wel uitsluitsel hebben: zwanger of niet.

Terug
Bovenaan