Menstruatie of zwangerschap?

<p>Hoi!<br /><br />Over 5 dagen is mijn NOD ongeveer. Eergisteren begon ik krampen en steekjes te krijgen, nu ben ik ook nog misselijker dan ik normaal ben (ik ben vaak misselijk, haha). Ook beginnen mijn borsten weer gevoeliger te worden. <br /><br />Nu heb ik dit soort 'klachten' wel vaker voordat ik ongesteld moet worden, maar hoe zouden jullie het merken of het anders is of is dat nou echt onmogelijk om te weten? Mijn buik voelt heel erg raar en leeg terwijl ik wel gewoon gegeten heb en genoeg drink. <br /><br />Het enige wat je natuurlijk kan doen is maar afwachten of je ongesteld wordt of niet, toch vraag ik me af of jullie hier ervaring mee hebben wellicht?</p><p>Groetjes!</p>

Het vervelende is dat je lichaam je heel erg voor de gek kan houden! Je geeft idd zelf al het antwoord het enige wat je kan doen is afwachten tot je kan testen. Zo moeilijk ?
ik had juist geen pijnlijke borsten en andere symptomen die ik normaal wel heb als ik ongesteld moet worden. Nu 33 weken zwanger. Maar dat is volgens mij voor iedereen anders als ik hier de berichten lees ?

Hoi Fregagon,
Ik heb dit ook elke cyclus voor ik weer ongesteld moet worden en ik blijf steeds hopen dat het toch nu ook anders kan zijn.
Dit klinkt als PMS en bij mij was het tot nu toe fout afgelopen als ik dit had en we zijn al een jaar bezig.
Ik hoop dat je toch mazzel hebt,  want geen bloed geeft moed zeg ik altijd maar!
Bij mijn eerste kindje voelde ik helemaal niets en bij een week overtijd was ik er echt van overtuigd dat het weer niet gelukt was. Toen was de test knalpositief.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik hoor inderdaad vaker dat het raak is wanneer diegene juist niets voelde en dacht dat het niet raak was... 
Zo lastig, haha. Ik heb altijd hele erge hormonen die op en neer gaan waardoor ik vaak klachten heb. Ik heb nu ook weer een opkomende schimmelinfectie en al meer dan een week constant koud (gehoord dat het ook van hormonen kan komen). Verder word ik ook helemaal niet ziek!
Juist omdat ik er nu zo op let ga ik ervan uit dat ik ongesteld ga worden, ik ben er al zo vaak ingetrapt. Balen, maar nog eventjes afwachten!
Als het deze maand niet raak is ga ik weer naar de huisarts. Zijn nu sinds 2017 bezig en vorige keer dat we naar de dokter gingen wilden ze me niet onderzoeken omdat ik jong ben. Nu wil ik daar toch op pushen, ga me anders toch best zorgen maken dat er iets mis is (of we hebben natuurlijk gewoon pech.)

Mijn symptomen beide keren:
Normaal gezien altijd gevoelige borsten, maar nu veel meer pijn aan de tepels zelf en de kliertjes die kwamen opzetten en gezwollen tepelhof.
Onwaarschijnlijk veel zin in ravioli.
Menstruatiepijn, maar gecombineerd met kriebels in de buik onderaan.
Erg onrustig slapen en levendig dromen. 
Deze keer (ben nu in de 7e week) zei ik tegen mijn beste vriendin al een week voordien van ik hoef niet te testen, ik voel aan mijn borsten en kriebel in de buik dat het zover is. En het was dus beide keren zo...
Vooral dat gevoel in je borsten is helemaal anders. Ik checkte iedere dag mijn tepelhof en toen ik zag dat dat gezwollen was wist ik genoeg.

Terug
Bovenaan