Menstruatie opwekken borstvoeding

Hoi dames,

Mijn dochter is bijna 1 en ik geef nogsteeds borstvoeding. Ik merk dat ik nu al een aantal weken tegen mn menstruatie aanzit maar het komt maar tot nu toe niks te bekennen. Wij zouden graag voor een tweede kindje willen proberen maar dat wordt zo erg lastig ?.

Hebben jullie tips? Ik weet dat het mogelijk is om naar de huisarts te gaan maar ik gebruik liever geen hormonen.

Is dit wellicht op te wekken, met bijvoorbeeld teunisbloemolie oid?

Hoor graag of jullie tips hebben!

Misschien betekent dat gevoel er tegenaan te zitten wel dat je zwanger bent?
Ik werd van vliegen spontaan ongesteld. Maar dat is meer een reactie op stres. Denk niet dat dat gepaard ging met extra ovulatie.

Bij mij duurde het ook een paar weken aan krampen voordat mijn eerste menstruatie weer kwam. Maar die kwam gewoon vanzelf toen mijn lijf er klaar voor was (denk ik dan). Nu ben ik na de tweede net voor de 2e keer ongesteld geworden, maar ik heb een paar weken terug ook onwijze krampen gehad alsof ik ongesteld ging worden, zelfs een paar dagen er zo beroerd van geweest dat ik met een kruik op bed gelegen heb (terwijl ik normaal gesproken wel wat voel, maar mijn doen en laten er niet op aanpas (behalve dat ik dan niet ga zwemmen)). Maar na een paar dagen hielden de krampen op en was ik nog altijd niet ongesteld, en nu dus, zo'n 2 weken later weer wat krampen (nog altijd heftiger dan ik voor mijn zwangerschappen gewend was, maar minder heftig dan een paar weken terug) kwam het toch ineens. Geen idee waar mijn lijf precies mee bezig is, maar ik denk niet echt dat je er veel aan kan doen om het echt sneller te laten gaan. Hooguit zorgen dat je je lijf alle voedingsstoffen en rust geeft die het nodig heeft.

Overigens, na mijn eerste had ik dus ook krampen alsof ik ongesteld ging worden, maar toen ik dat na een paar dagen nog niet was, heb ik voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan omdat we kort daarvoor een gescheurd condoom hadden gehad. Die was negatief, maar ongeveer een week later kreeg ik weer zo'n soort krampen en bleek ik dus opnieuw zwanger te zijn, zonder dat ik gemenstrueerd had sinds de bevalling. Is helaas bij mij een miskraam geworden, maar een prille zwangerschap kan ook voelen als een menstruatie die eraan zit te komen. Dus als je dat nog niet geprobeerd hebt, misschien eens een testje doen om te kijken of je misschien niet eens meer hoeft te proberen? (Als je cyclus nog helemaal niet terug is of onregelmatig is zou ik max 1x per week een keer een test doen zolang die negatief is en je menstruatie niet doorkomt). 

Volgens mijn verloskundige komt het wanneer het komt maar ben je snel (4tot6 weken) na de bevalling wel weer vruchtbaar, ondanks dat het bloeden uitblijft. Juist met borstvoeding kan dit heel lang duren omdat dat de hormonen actief houdt. Althans dit heb ik me wijs laten maken ? 
Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar zelf ben ik vanaf de 6 maanden zo dat ik eens per maand een zwangerschapstest doe, gewoon voor de zekerheid. 
Bij de eerste pas na ruim 9 maanden weer ongesteld en die was heel heftig en gewoon in een keer daar. Bij de tweede ben ik nog aan het wachten, zij is nu 7.5 maanden. Naast de luiers zeul ik ook standaard maandverband mee, je weet nooit wanneer het komt. 

Bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden! 
Ik heb een test gedaan van de week maar die is negatief, dus zwanger ben ik niet! 
Ben benieuwd, ben niet de enige met krampen dus, dat is fijn om te weten. 
1x per week testen ga ik niet doen, daar word ik alleen maar zenuwachtig van haha. 
Bij mijn eerste ben ik 5 maanden kotsmisselijk geweest dus ik hou er rekening mee dat ik, als ik zwanger ben, snel genoeg merk dat het zover is. 

Terug
Bovenaan